از فرهاد تا شجاع و احمد نور؛ بازیکنان ایرانی در تقابل با تیم‌های ایرانی!

از فرهاد تا شجاع و احمد نور؛ بازیکنان ایرانی در تقابل با تیم‌های ایرانی!

پایگاه خبری فوتبالی- در طی سال‌های اخیر بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته‌اند. 

به گزارش فوتبالی، یکی از نکات قابل توجه بازی امشب پرسپولیس و استقلال تاجیکستان، حضور یک بازیکن ایرانی در ترکیب تیم تاجیکی است و مجتبی مقتدایی که فصل قبل در نفت مسجدسلیمان توپ می‌زد، امشب امیدوار است که اولین بازی آسیایی‌اش را جلوی پرسپولیس انجام دهد.

مقتدایی، اولین بازیکن ایرانی نیست که در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیمهای ایرانی قرار می‌گیرد و پیش از او بازیکنان دیگری جلوی تیمهای ایرانی بازی کرده‌اند.

روز جنجالی مجیدی در آزادی

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۲ یکی از حریفان پرسپولیس الغرافه بود؛ تیمی که فرهاد مجیدی را در اختیار داشت. بازی رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسیده بود و بازی برگشت دو تیم هم بدون هیچ هیجان خاصی با نتیجه یک بر یک دنبال می‌شد که ناگهان در دقیقه ۸۸، فرهاد مجیدی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد. داور مسابقه، روشن ایرماتوف صحنه را تمارض مجیدی قلمداد و با دادن دومین کارت زرد به فرهاد، او را از زمین اخراج کرد.

 مجیدی که در کل بازی تحت تاثیر شعار هواداران پرسپولیس بود، هنگام خروج از زمین، با پیراهن آبی عدد چهار را به نشانه چهار گلی که در دربی‌های پایتخت زده به سمت پرسپولیسی‌ها نشان داد.

گلزنی طارمی به تراکتور

مهدی طارمی که بعد از جدایی از پرسپولیس راهی فوتبال قطر و تیم الغرافه شد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸ به عنوان مهاجم الغرافه در برابر تراکتور قرار گرفت و حتی توانست مقابل این تیم گلزنی کند. 

گل به خودی پورعلی‌گنجی جلوی پرسپولیس

مرتضی پورعلی‌گنجی، در مقطعی که در فوتبال قطر و تیم السد حضور داشت در ورزشگاه آزادی، هم در برابر استقلال و هم در برابر پرسپولیس قرار گرفت و در هر دو مسابقه بازنده بود. اگرچه مرتضی یکبار با السد در قطر و با نتیجه ۳ بر یک مقابل پرسپولیس به پیروزی دست یافت اما سابقه گل به خودی در تقابل با پرسپولیس هم در کارنامه دارد و او با یک اشتباه دروازه السد را در جدال با پرسپولیس باز کرد.

رضاییان به پرسپولیس رسید

در دوران ویروس منحوس کرونا و در شرایطی که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار می‌شد، رامین رضاییان با پیراهن الدحیل در برابر پرسپولیس قرار گرفت و اگرچه نتوانست گلزنی و گلسازی کند اما تیمش یک بر صفر پیروز شد.

علی کریمی علیه استقلال!

علی کریمی که بعد از ۲ فصل حضور از استقلال راهی فوتبال قطر شد و پیراهن القطر را برتن کرد برای مدتی کوتاهی هم برای الدحیل توپ زد و در همان روزهایی که در این تیم حضور داشت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با استقلال رو به رو شد و البته مقابل این تیم نتوانست کار خاصی انجام دهد. 

خلیل‌زاده مقابل پرسپولیس

شجاع بعد از جدایی جنجالی از پرسپولیس و پیوستن به الریان قطر، در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم سابقش قرار گرفت و شاهد دو باخت متوالی تیمش به پرسپولیس بود.

نوراللهی در برابر فولاد نکونام

احمد نوراللهی که با پرسپولیس حضور در ۲ فینال آسیا را تجربه کرد بعد از جدایی از این تیم راهی شباب‌ الاهلی شد و حتی با این تیم توانست قهرمان لیگ امارات هم شود.

 نوراللهی در مرحله گروهی فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن سبز و قرمز شباب‌الاهلی مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و در جریان تساوی یک بر یک تیمش به اشتباه دروازه شباب‌الاهلی را باز کرد. 

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی 

۹۰۹۸