گزارش آماری/ تراکتور و 600 گل زده در تاریخ لیگ برتر؛ با حضور پرسپولیسی‌ها

گزارش آماری/ تراکتور و 600 گل زده در تاریخ لیگ برتر؛ با حضور پرسپولیسی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا و فولاد، تراکتور تبدیل به هفتمین تیمی شد که توانسته به مرز 600 گل زده در تاریخ لیگ برتر برسد. 

به گزارش فوتبالی، این تعداد گل در 470 بازی‌ای که آنها در تاریخ لیگ برتر انجام داده‌اند، به ثمر رسیده است و تراکتور در پانزدهمین دوره حضورش در لیگ برتر به این رکورد رسید. 

 نکته جالب درباره این 7 گل، حضور امیر قلعه‌نویی در 3تای‌شان است. گل شماره 100 زمانی زده شد که امیر قلعه‌نویی، سرمربی تراکتور بود و گلهای شماره 300 و 500 وارد دروازه استقلال و گل‌گهر شد یعنی تیمهایی که امیر قلعه‌نویی، روی نیمکت‌شان نشسته بود. 

از این 7 گل رکوردساز، 4 گل بیرون از تبریز (مشهد، اصفهان، تهران و سیرجان) زده شد و گلهای 200، 400 و 600 در تبریز به ثمر رسیدند. جالب اینکه 5 تا از این گلها را بازیکنانی زدند که سابقه بازی برای پرسپولیس را داشتند و پس از ترک این تیم، پیراهن تراکتور را به تن کردند.

* گل اول: علی آذری

 اولین گل تراکتور در تاریخ لیگ برتر به نام علی آذری ثبت شد. در شکست 4 بر یک تراکتور برابر ابومسلم در اولین دوره لیگ برتر، آذری تنها گل مهمان را زد تا نامش به عنوان زننده گل شماره یک تراکتور در تاریخ لیگ برتر نوشته شود.

* گل 100: اشپیتیم آرفی

10 دوره گذشت تا از گل شماره 100 تراکتور در لیگ برتر رونمایی شود. در برد یک بر صفر آنها برابر ذوب‌آهن در لیگ یازدهم، این گل به ثبت رسید و زننده‌اش کسی نبود جز اشپیتیم آرفی که این گل را در فولادشهر زد.

* گل 200: جواد کاظمیان

 آمار خوب گلزنی تیم با امیر قلعه‌نویی، خیلی زود از گل شماره 200 در دوران بعد از او، رونمایی کرد. در برد خانگی 2 بر یک برابر نفت در لیگ دوازدهم، این گل به نام جواد کاظمیان ثبت شد که زننده گل دوم میزبان بود.

* گل 300: سامان نریمان‌جهان

یک بازی رویایی و رونمایی از گل شماره 300؛ تراکتور در هفته پایانی لیگ چهاردهم راهی تهران شد و استقلال را در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر یک شکست داد. گل اول این بازی را سامان نریمان‌جهان زد که گل شماره 300 تراکتور در تاریخ لیگ برتر بود.

* گل شماره 400: محمدرضا مهدی‌زاده

 بسان گل شماره 200 این گل هم در خانه به ثمر رسید. تراکتور در بازی رفت لیگ هفدهم با نتیجه 2 بر یک سپیدرود را در تبریز برد. گل دوم این بازی را محمدرضا مهدی‌زاده به ثمر رساند و با این گل، تعداد گلهای زده تراکتور در تاریخ لیگ برتر به 400 رسید.

* گل شماره 500: محمد عباس‌زاده

گلهای شماره 1، 100 و 300 بیرون از تبریز زده شده بودند و سرنوشت گل شماره 500 هم اینطور بود. تراکتور در یک بازی سخت، گل‌گهر را در سیرجان برد. گل دوم مهمان را محمد عباس‌زاده زد که تبدیل شد به گل شماره 500 تراکتور در تاریخ لیگ برتر.

* گل شماره 600: مهدی عبدی

تراکتور در خانه از شمس‌آذر میزبانی کرد و درحالیکه همه فکر می‌کردند برد راحتی رقم می‌خورد، درنهایت تیم خمز با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. پنالتی منجر به گل اول، گل شماره 600 تبریزی‌ها در لیگ برتر بود که به نام مهدی عبدی زده شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی