گزارش فنی/ درباره خط حمله استقلال؛ به «گل» زدن اعتقاد داشته باشید!

گزارش فنی/ درباره خط حمله استقلال؛ به «گل» زدن اعتقاد داشته باشید!

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها از خط حمله استقلال انتقاد می شود. البته با حضور بلانکو، مطمئنا وضعیت بهتر می شود اما مطمئنا استقلال تا قبل از حضور بلانکو، ماشین گلزن نداشت.

به گزارش فوتبالی، در واقع با فاکتور گرفتن از مهرداد محمدی که اصولا یک وینگر است، استقلال فقدان یک ماشین گلزنی را حس می‌کند. راه حل فعلی نکونام، گوستاوو بلانکوست که 63 گل در 18033 دقیقه طبق آنچه در سایت ترانسفرمارکت ثبت شده و این یعنی زدن یک گل در هر 286 دقیقه. او در 3 فصل گذشته تنها 18 گل زده درحالیکه 105 بازی برایش ثبت شده است. البته این آمارها وجود دارد، اما با توجه به ساختار دفاعی تیمهای ایرانی، بلانکو می تواند حسابی گلزن باشد.

* ارسلان مطهری

279 دقیقه و یک گل؛ مهاجم فیکس نکونام در ابتدای فصل چنین آماری با پیراهن استقلال در لیگ 23 دارد. مهاجمی که بعد از حضور در تیم امید، جایگاه ثابتش را هم از دست داده و هفته قبل برابر آلومینیوم حتی اجازه حضور در زمین را برای یک دقیقه هم پیدا نکرد. از آخرین گل او که در هفته اول این فصل وارد دروازه صنعت نفت در آبادان شد، بیشتر از 70 روز می‌گذرد و از زاویه دیگر، مطهری در 18 بازی آخرش تنها یک گل برای استقلال زده است. او فصل قبل هم چنین کارنامه‌ای داشت: 4 گل در 23 بازی و زدن یک گل در هر 345 دقیقه یعنی تقریبا هر 4 بازی یک گل.

* پیمان بابایی

بازیکنی که فصل قبل تنها 2 گل در لیگ برتر زد یعنی به اندازه نصف اخطارهایش. یک گل زده در هر 515 دقیقه که می‌شود تقریبا هر 6 بازی. یکی از این دو گل هم پنالتی بوده است. بابایی این فصل هنوز موفق به زدن گل نشده که با توجه به کمتر از 50 دقیقه حضورش در زمین، طبیعی است. برای بازیکنی که جزو مردان هجومی محسوب می‌شود و به عنوان وینگر و مهاجم نوک به میدان می‌رود، چنین کارنامه ای اصلا مناسب نیست. به این آمار هم باید دقت کرد: بابایی یک گل در 27 بازی آخرش برای استقلال زده و تقریبا 180 روز بدون زدن گل با پیراهن آبی را دارد سپری می‌کند. از بابایی با توجه به کیفیتی که در ماشین سازی و تراکتور داشت، انتظار بیشتری می رفت. او مصدوم هم هست و به بازی فردای استقلال مقابل شمس آذر در قزوین نمی رسد.

* آرمان رمضانی

تمام فصل قبل را بدون زدن گل سپری کرد درحالیکه 169 دقیقه زمان از سوی ساپینتو به او داده شده بود. این فصل اما به طرز عجیبی، تبدیل به مهاجم اصلی نکونام شده با آمار یک گل و یک پاس گل در 332 دقیقه بسیار بهتر از امثال مطهری و بابایی است. او در 250 روز اخیر، 30 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داده و تنها 2 گل زده است.

به نظر می رسد مهاجمان فعلی استقلال به قول معروف، باید تلاش و اعتقاد بیشتری برای گلزنی داشته باشند!

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی