گزارش آماری/ درباره آمار رمضانی، 50 بازی برای استقلال، 150 بازی در لیگ برتر

گزارش آماری/ درباره آمار رمضانی، 50 بازی برای استقلال، 150 بازی در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- حضور برابر شمس‌آذر، تعداد بازیهای آرمان رمضانی در تاریخ لیگ برتر را به عدد 150 رساند. 

به گزارش فوتبالی، مهاجمی که برای اولین بار تقریبا یک دهه پیش با پوشیدن پیراهن ملوان در لیگ دوازدهم، نامش را وارد این بازیها کرد و حالا در 31 سالگی به این آمار رسیده است.

* تیمها

رمضانی، لیگ برتر را با ملوان استارت زد. بعد از یک فصل و نیم بازی در این تیم، راهی فجرسپاسی شد و آنجا بود که اولین گلش در این بازیها را زد. در لیگ چهاردهم، دوباره به ملوان برگشت ولی زیاد در انزلی، دوام نیاورد. سپس برای چند فصل راهی لیگ یک شد و پیراهن فجرسپاسی، پاس، مس رفسنجان و اکسین البرز را به تن کرد و حالا نوبت برگشتن به لیگ برتر بود. او به عنوان ماکت کوچکی از علی دایی راهی سایپا شد و3 فصل برای این تیم بازی کرد. 

بهترین روزهای رمضانی در فوتبال ایرانی، زمانی بود که پیراهن نارنجی را به تن داشت. در ابتدای لیگ بیستم، راهی پرسپولیس شد ولی بیشتر از یک نیم‌فصل دوام نیاورد. انتخاب بعدی، نامش را وارد لیست یاغی‌ها کرد. او با انتخاب مجیدی، راهی استقلال شد و این فصل برای چهارمین فصل پیاپی است که پیراهن آبی به تن دارد. داستان پیوستن رمضانی به استقلال هم این بود که مجیدی در فصل نقل و انتقالات به او علاقه پیدا کرد اما او به پرسپولیس رفت اما همین که دل یحیی را زد، در نیم فصل به استقلال پیوست و یاغی شد. او با پرسپولیس، فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرده است. 

* افتخارات

در کارنامه رمضانی، 2 قهرمانی و 3 نایب‌قهرمانی دیده می‌شود که همگی‌شان با پیراهن سرخابی رقم خورده است. او به عنوان بازیکن پرسپولیس، یکی از آنهایی است که تا فینال لیگ قهرمانان صعود کرد. ولی در پیراهن آبی، رمضانی قهرمانی لیگ برتر و سوپرجام را تجربه کرد و در دو فینال جام حذفی هم شکست خورد.

* در استقلال

بازی برابر آلومینیوم، حضور شماره 50 او با پیراهن استقلال در لیگ برتر بود که منجر به زدن یک گل 3 امتیازی شد. او حالا 51 بار برای استقلال در این بازیها به میدان رفته و توانسته با زدن گلهایش، 10 امتیاز به حساب این تیم در این بازه زمانی واریز کند. رمضانی در لیگ بیستم، 2 گل زد. گلش به شهرخودرو، تاثیری در نتیجه نداشت ولی گلی که وارد دروازه صنعت نفت در آبادان کرد، 3 امتیازی بود. فصل بعد بازهم 2 گل زد؛ این بار گلش در پیروزی 3 صفر برابر شهرخودرو، بی‌تاثیر بود ولی در بازی برگشت، گل 3 امتیازی او به همین تیم، استقلالِ مجیدی را به یک قدمی قهرمانی رساند.

 این فصل هم، گل او به آلومینیوم 3 امتیازی و گلش به شمس‌آذر، یک امتیازی بود. رمضانی در لیگ قبل و زیرنظر ساپینتو، موفق به زدن گل نشد. او هیچوقت نتوانسته در یک فصل بیشتر از 2 گل برای استقلال بزند ولی احتمالا این رکورد را این فصل خواهد شکست. تا اینجای فصل، بهترین ورژن رمضانی را در استقلال شاهد بودیم: درست به تعداد بیشترین گل زده‌اش در یک فصل، این فصل گل زده و بیشتر از هر فصلی با گلهایش برای استقلال، امتیاز گرفته است. نکته جالب درباره رمضانی این است که گلهای 3 امتیازی‌اش در فصول قبلی برای استقلال وقتی زده شدند که جایی در ترکیب اصلی نداشت. او برابر صنعت نفت، 8 و جلوی شهرخودرو تنها 15 دقیقه در زمین بود ولی گل 3 امتیازی زد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی