امیدواری سرمربی سابق تیم ملی پرتغال به آشتی با رونالدو

امیدواری سرمربی سابق تیم ملی پرتغال به آشتی با رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی - فرناندو سانتوس هشت سال هدایت تیم ملی پرتغال را به عهده داشت و در این تیم فاتح یورو 2016 و لیگ ملت های اروپا 2019 شد اما پایان خوشی در این تیم نداشت و اختلافاتش با کریستیانو رونالدو و نتایج ضعیفش باعث شد تا پس از جام جهانی قطر، برکنار شود.

به گزارش فوتبالی، سانتوس پس از پرتغال هدایت تیم ملی لهستان را به عهده گرفت که عملکرد ضعیفش در این تیم هم باعث اخراج او شد. حالا مربی پرتغالی در گفتگو با ابولا سکوت خود را شکسته است و می گوید که دوست دارد که با رونالدو آشتی کند. وی اظهار داشت :" در حال حاضر من و کریستیانو با هم صحبت نمی کنیم. نمی دانم که آخرین بار چه زمانی صحبت کردیم. فکر می کنم از بازیهای قطر به بعد صحبت نکردیم. در گذشته رابطه بسیار خوبی با کریستیانو داشتم. وقتی که 19 ساله بود و در اسپورتینگ بازی می کرد، با او آشنا شدم و وقتی که در تیم ملی پرتغال با همدیگر روبرو شدیم، رابطه ما قوی تر شد. همیشه رابطه خیلی خوبی داشتیم. شاید گفتن این جمله خیلی سنگین باشد اما رابطه ما تقریبا پدر و پسری بود یا شاید هم بتوان گفت که مثل برادر بزرگ تر و کوچک تر. رابطه بسیار نزدیک و قدرتمندی از نظر حرفه ای و شخصی داشتیم. شاید مسائل ربطی به هم نداشته باشند اما نیمکت نشینی او در قطر تصمیمی استراتژیک بود."

سانتوس در ادامه بیان کرد :" در مورد رونالدو فقط می توانم بگویم که بهترین بازیکن دنیاست. لحظات سختی در دوران فوتبالش داشت. در نیمه دوم سال 2022، شش ماه وحشتناک را داشت و این شرایط روی او تاثیر منفی گذاشته بود. کریستیانو پیش فصل نداشت و دو ماه بود که تمرین نکرده بود. بعد از آن به منچستریونایتد برگشت اما از او استفاده نمی کردند. هیچ کس به اندازه او از بدنش مراقبت نمی کند و از نظر بدنی و فردی در بهترین شرایط خود بود. خیلی ها فکر می کردند که او نباید بازی کند و به خاطر بازی کردنش از من انتقاد می کردند اما اورا بهتر از هر کسی می شناختیم. از نظر ریتم بازی اما در شرایط خوبی قرار نداشت. هماهنگی نداشت و در ریتم خوبی نبود. در بازیهای قبل از جام جهانی سعی کردیم که او را با تیم هماهنگ کنیم. اگر با هم تیمی هایش مسابقه سرعت می گذاشت، قطعا برنده می شد. نیمکت نشینی او یک تصمیم استراتژیک بود. در اولین بازیها حس کردم که از نظر استراتژی برای پرتغال بهتر است که او نیمکت نشین شود و برای خودش نیز بهتر بود. اگر به عقب برگردم هم همین تصمیم را می گیرم چون باید به تیم فکر کنم. کادر فنی و من در مورد این تصمیم با هم بحث کردیم و تصمیم آسانی نبود. مسائل شخصی و رفاقت نیز نقش داشتند. نمی گویم که کریستیانو دیگر قرار نبود فیکس شود اما همواره می دانستیم که او روی نیمکت حضور دارد و می تواند نقش مهمی داشته باشد.همه ما در ان جا فکر می کردیم که قهرمان جهان می شویم اما این اتفاق رخ نداد. اگر مراکش را شکست می دادیم، شاید در بازی بعدی (مقابل فرانسه)، کریستیانو به ترکیب اصلی برمی گشت."

سانتوس در این باره که آیا دوست دارد با رونالدو آشتی کند هم صحبت کرد :" فکر می کنم که روزی با هم روبرو شویم، به همدیگر نگاه کنیم و  در فکر خود بگوییم:"همیشه این رابطه را داشته ایم." از چیزی پشیمان نیستم. درک می کنم که از ان اتفاقات ناراحت شده باشد و درک می کنم که همچنان هم ناراحت باشد اما رابطه ما یک رابطه عادی نبود. همیشه به بازیکنان گفته ام که باید مسائل حرفه ای را از مسائل شخصی جدا کرد. رابطه من با کریستیانو به هیچ وجه عوض نشده است. امیدوارم که یک روز شرایط کنونی عوض نشود. اگر این اتفاق رخ ندهد، صبور خواهم بود. ناراحت هستم اما…"

4125