ماموریت ویژه پرسپولیس در الریاض؛ جبران باخت‌های گذشته

ماموریت ویژه پرسپولیس در الریاض؛ جبران باخت‌های گذشته

پایگاه خبری فوتبالی – شاگردان یحیی گل‌محمدی با هدف جبران باختهای قبلی در عربستان، آماده بازی با النصر خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس باید چند روز دیگر یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فعالیت خودش را انجام بدهد. بازی با النصر عربستان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا. مسابقه‌ای که قرار است در ریاض و به میزبانی النصر برگزار شود.

اهمیت این بازی از آن جهت است که پرسپولیس با تساوی بدموقع مقابل استقلال تاجیکستان در هفته چهارم موقعیت خوبش را در جدول تیم‌های دوم گروه‌ها از دست داد و حالا برای بالا بردن شانس صعودش از گروه نیاز دارد حداقل 4 و حداکثر 6 امتیاز از دو بازی بعدی‌اش بگیرد!

اگر حداقل امتیاز را در نظر بگیریم به نظر می‌رسد استراتژی مناسب برای پرسپولیس گرفتن یک امتیاز در بازی با النصر و گرفتن 3 امتیاز در بازی آخر مقابل الدحیل باشد که در تهران برگزار می‌شود.

اما آیا پرسپولیس می‌تواند در عربستان به گرفتن 3 یا یک امتیاز امیدوار باشد؟ واقعیت این است که سابقه بازی‌های پرسپولیس در عربستان چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. دو بازی آخر این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در عربستان برگزار شده یک نتیجه یکسان داشته است: «شکست 3 بر صفر پرسپولیس

پرسپولیس در فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا در بازی رفت مرحله گروهی مقابل النصر قرار گرفت. النصر آن روزها مثل امروز پرستاره نبود اما باز هم تیم قدرتمندی محسوب می‌شد و توانست با 3 گل پرسپولیس را در ورزشگاه شاه فهد ریاض شکست بدهد.

بعد از آن سال اتفاقاتی رخ داد که باعث شد بازی‌‌های آسیایی بین نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث برگزار شود. برای همین هیچ تیم ایرانی به عربستان نمی‌رفت اما در سال 2021 اتفاق دیگری رخ داد.

پرسپولیس پس از شکست دادن استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان پس از شکست دادن استقلال تهران به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. AFC تصمیم گرفت مسابقات مرحله یک چهارم و نیمه نهایی منطقه غرب را به صورت متمرکز در یک کشور برگزار کند و این عربستان بود که میزبانی را به دست آورد.

پرسپولیس ناچار شد بعد از 6 سال برای بازی با الهلال عربستان دوباره به ریاض سفر کند. آن بازی در ورزشگاه شاهزاده فیصل شهر ریاض برگزار شد و الهلال توانست در یک بازی برتر با دبل بافتیمبی گومیس و تک‌گل سالم الدوساری به برتری 3 بر صفر برسد.

باید دید پرسپولیس که دو بازیِ آخرش در عربستان را با 3 گل به نمایندگان این کشور واگذار کرده است این بار چه نتیجه‌ای خواهد گرفت

1359