به بهانه پنالتی عجیب حسام نفری؛ این چیپ‌ها را به خاطر دارید؟ (ویدیو)

به بهانه پنالتی عجیب حسام نفری؛ این چیپ‌ها را به خاطر دارید؟ (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی – پنالتی چیپی که دیروز حسام نفری از دست داد خاطره چند پنالتی چیپ دیگر را در ذهن علاقمندان به فوتبال زنده کرد.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته و در جریان بازی تیم‌های ایران و مراکش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان اتفاق عجیبی افتاد. بازی پس از تساوی یک بر یک در 90 دقیقه به ضربات پنالتی رفت و پنالتی اول هر دو تیم گل شد.

برای پنالتی دوم ایران اما اتفاق عجیبی افتاد. حسام نفری مدافع ایران پشت توپ ایستاد و با یک ضربه چیپ، آن را به بالای دروازه فرستاد. هدر رفتن این پنالتی باعث شد روحیه بازیکنان ایران افت کند و در نهایت بازی با برتری مراکش و حذف ایران تمام شد.

درست همان لحظه که نفری با ضربه چیپش پنالتی را خراب و مقدمات حذف ایران را فراهم کرد خیلی از کسانی که این صحنه را دیدند به یاد پنالتی چیپ یحیی گل‌محمدی در بازی ایران و چین در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2004 افتادند. آن پنالتی هم از دست رفت و ایران به فینال نرسید.

اما موضوع این است که پنالتی چیپ یحیی تنها پنالتی چیپی نیست که فوتبالیست‌های ایرانی زده‌اند و خراب شده است. چند پنالتی دیگر هم هست که اساتید به صورت چیپ زده‌اند و در خاطر همه فوتبالدوستان ایرانی مانده است.

پنالتی چیپ اسماعیلی در دربی

در 23 آبان 1398 و در دربی 98 پرسپولیس یک بر صفر از استقلال پیش بود. اما اشکان خورشیدی در دقیقه 43 خطا روی فرشید اسماعیلی را پنالتی تشخیص داد. خود فرشید پشت ضربه ایستاد و تصمیم گرفت با ضربه چیپ پنالتی را گل کند. اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. در نهایت هم بازی یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

پنالتی‌های چیپی که پایان خوبی نداشتند

طارمی؛ یه بار جستی ملخک!

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2017 پرسپولیس در هفته چهارم در ورزشگاه آزادی مقابل الریان قطر قرار گرفته بود. پرسپولیس که بازی رفت را به همین تیم باخته بود نیاز شدیدی به پیروزی داشت. بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد که در دقیقه 42 مهدی طارمی یک پنالتی از مدافع حریف گرفت و خودش پشت ضربه ایستاد. او که یک بار در سال 2015 موفق شده با یک پنالتی چیپ دروازه النصر عربستان را در تهران باز کند این بار هم پنالتی‌اش را چیپ زد اما این بار ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت. بازی هم در نهایت با تساوی بدون گل تمام شد و طارمی یاد گرفت پنالتی چیپ همیشه وارد دروازه نمی‌شود.

علیپور؛ دقیقه 89 چیپ می‌زنند؟

در روز 9 آبان 1398 و در یکی از بازی‌های هفته نهم نوزدهمین دوره لیگ برتر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل ماشین سازی قرار گرفته بود. بازی علیرغم حملات گسترده پرسپولیس بدون گل پیش می‌رفت. در دقیقه 89 علی صفایی داور بازی یک پنالتی بحث برانگیز برای پرسپولیس گرفت. رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی در واکنش به تصمیم داور او را شکلی طعنه‌آمیز تشویق کرد. علی علیپور پشت توپ ایستاد و ضربه را صورت چیپ زد. اما حامد لک فریب نخورد و به شکل ایستاده توپ را در دست گرفت. بازی هم با تساوی بدون گل تمام شد.

1359