پرسپولیس برتر از النصر؛ آماری بیش از یک امتیاز

پرسپولیس برتر از النصر؛ آماری بیش از یک امتیاز

پایگاه خبری فوتبالی- برتری در آمار امتیازی برای تیم بالاتر ندارد اما وقتی پای النصر و بازی در خانه حریف و کسب یک امتیاز در میان باشد این برتری را هم می‌توان یک دستاورد به حساب آورد.  

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در شرایطی راهی عربستان شد که شاید خوش‌بین‌ترین هوادار این تیم هم امیدی به کسب امتیاز از این بازی در خانه حریف نداشت. کارشکنی‌هایی که اتفاق افتاد و شانس پرسپولیس برای تمرین در محل بازی را از این تیم گرفت به علاوه خستگی بازیکنان و سایر مسائل این شانس را کمتر هم کرد.

 با این حال یک اخراج در همان دقایق ابتدایی تا حدودی ورق را برگرداند. اگرچه النصر که 20 هفته است رنگ باخت را ندیده حتی با یک بازیکن کمتر هم چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌شد با این حال شرایط را در زمین کمی متعادل‌تر می‌کرد. البته در این میان نباید از بازی بسیار خوب و غیرتمندانه پرسپولیس هم به راحتی گذشت.

 شاید خیلی‌ها انتظار داشتند که پرسپولیس بتواند حریف ده نفره خود را شکست بدهد اما تساوی در خانه میزبان مقابل تیمی که در 20 هفته اخیر فقط یک مساوی داشته را نمی‌توان نتیجه بدی دانست. آمار هم می‌گوید که پرسپولیس توانست نمایش بسیار خوبی در این بازی داشته باشد.

پرسپولیس در هر دیداری از نظر مالکیت از حریفان برتر است. بازی رفت مقابل النصر از معدود بازی‌هایی بود که این اتفاق نیفاد. در بازی برگشت هم شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل ستاره‌هایی که هر کدام در حفظ توپ سرآمد هستند فقط با 2 درصد مالکیت کمتر بازی کرد. همچنین تعداد پاس‌های این تیم هم فقط حدود 15 پاس از حریف کمتر بود. با کمی اغماض هر دو تیم را می‌توان در این زمینه برابر دانست.

تعداد شوت‌ها فاکتوری است که پرسپولیس توانست برتری‌اش را به حریف دیکته کند. 12 شوت در برابر 6 شوت. 4 شوت در چارچوب در مقابل تنها شوتی که داخل چارچوب بیرانوند بود نشان از برتری کامل قرمزها در محوطه جریمه حریف دارد.

پرسپولیس بازی فیزیکی‌تری به نمایش گذاشت و خیلی خوش‌شانس بود که اخراجی نداشت. النصر 8 خطا انجام داد و پرسپولیسی‌ها این تعداد خطا را فقط روی اوتایو انجام دادند و در کل 15 خطا در این بازی داشتند.

4326