ایرالکو پای ثابت جنجال‌های داوری/ این‌ قسمت دخالت ناظر با VAR گوشی!

ایرالکو پای ثابت جنجال‌های داوری/ این‌ قسمت دخالت ناظر با VAR گوشی!

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه آلومینیوم اراک مدعی است ناظر داوری حق دخالت در تصمیم تیم داوری حین مسابقه را ندارد.

به گزارش فوتبالی، آلومینیوم اراک در حالی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد صنعت نفت در آبادان گذشت که این تیم همانند بازی گذشته در بطن جنحال‌های داوری قرار داشت و شاید اگر نتیجه‌ای جز برد به دست می‌آمد الان شاهد اعتراضات به مراتب بیشتری هم بودیم.

ماجرا از این قرار است که در دقیقه ۵۴ پس از اینکه یونس اکبرپور با دروازه‌بان نفت، پیام پارسا، در موقعیت تک به تک قرار گرفت که پس از سرنگونی بازیکن ایرالکو، داور مسابقه رأی به ضربه پنالتی داد که این نظر داور با اعتراض بسیار زیاد تیم آبادانی همراه بود.

در حالی که تیم داوری روی تصمیم خود ایستاده بود و میلاد فخرالدینی می‌خواست پنالتی را بزند، از کنار زمین به داور اطلاع دادند که پنالتی زده نشود! اقدامی که عصبانیت شدید نیمکت آلومینیوم را در پی داشت.

در نهایت مشخص شد داود رفعتی با نگاه به صحنه رخ داده توسط تلفن همراه خود به این نتیجه رسیده که تصمیم داور اشتباه است و این در حالی است که حضور خداداد افشاریان در ورزشگاه این شایعه را پخش کرد که رئیس کمیته داوران این موضوع را به گوش رفعتی رسانده است.

دقایق جنجالی بازی صنعت نفت و آلومینیوم

با این حال افشاریان در صحبت‌های امروز خود این موضوع را شدیدا تکذیب کرده و البته مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم هم در نشست خبری خود موضع خاصی در این زمینه نگرفت و اظهار داشت که اگر این تصمیم به حق وتو شده اعتراضی ندارد؛ واکنشی نرم که شاید بی‌ارتباط به کسب پیروزی تیم اراکی هم نباشد.

در هر صورت این اتفاق رخ داده مورد نقد بسیاری قرار گرفته و از عنوان کنایه‌آمیز «VAR وطنی» از آن یاد می‌شود. باشگاه آلومینیوم در واکنش به این اتفاق با انتشار پستی بیان داشت که ناظر داوری به داور چهارم این تصمیم را اعلام کرده و داور چهارم به داور وسط این موضوع را رسانده و این در حالی است که ناظر داوری حق دخالت در تصمیمات داوری را حین بازی ندارد.

1997