آقاپور: می‌خواهم از پالما هم فراتر روم/ فوتسال باشگاهی ایران حرفه‌ای نیست

آقاپور: می‌خواهم از پالما هم فراتر روم/ فوتسال باشگاهی ایران حرفه‌ای نیست

پایگاه خبری فوتبالی – بازیکن تیم فوتسال پالمای اسپانیا تفاوت فوتبال باشگاهی ایران و اسپانیا را بسیار زیاد می‌داند و مدعی است با فوتسال در ایران حرفه‌ای برخورد نمی‌شود.

به گزارش فوتبالی، سالار آقاپور یکی از سه فوتسالیست ایرانی پالماست؛ تیمی که موفق شد با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان همراه با بازیکنان ایرانی به افتخار بزرگی دست یابد. به همین مناسبت با سالار آقاپور، لژیونر ملی‌پوش فوتسال ایران در باشگاه اسپانیایی صحبت کرده‌ایم.

آقاپور در ابتدای صحبت‌های خود، سطح مسابقات جام باشگاه‌های جهان را سخت و دشوار توصیف می‌کند: «سطح مسابقات خیلی بالا بود و دو تیم قدرتمند دنیا حضور داشتند. یکی ما بودیم که به عنوان قهرمان اروپا حضور داشتیم و یک تیم دیگر هم که برزیلی بود و قهرمان آمریکای جنوبی شده بود. بازیکنان ایرانی چه در قهرمانی فصل قبل اروپا و چه این قهرمانی خیلی نقش داشتند. با اینکه حسین طیبی حضور نداشت ولی من و مسلم اولادقباد عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم قهرمان شویم.»

وی که این فصل به لیگ اسپانیا کوچ کرده، تفاوت سطح باشگاهی ایران و این کشور را بسیار زیاد می‌داند: «تفاوت باشگاه‌های اسپانیایی با تیم‌های ایرانی بسیار زیاد است؛ چه در بحث امکانات و چه در برگزاری لیگ حرفه‌ای. شما این جا لالیگا، جام حذفی، کوپا اسپانیا و لیگ قهرمانان داری و سطح لیگ بسیار بالاست. اینجا به فوتسال بسیار ارزش می‌دهند و فوتسال حرفه‌ای است ولی در ایران از طرف فدراسیون اهمیتی به فوتسال نمی‌دهند و به نظرم اصلا ورزشی حرفه‌ای در ایران نیست.»

آقاپور عملکرد حسین طیبی در اروپا را عامل باز شدن راه برای فوتسالیست‌های ایرانی می‌داند: «حسین طیبی آن‌قدر در اروپا خوب کار کرده که یکی از بهترین بازیکنان دنیاست و همه به وی احترام می‌گذارند. پارسال مسلم اولادقباد به اسپانیا آمد و امسال هم من آمدم و رفتار خیلی خوبی با من داشتند که به خاطر کار حرفه‌ای این دو بازیکن در پالما بود. مطمئنم راه بازیکنان دیگر هم به اسپانیا که لیگ اول فوتسال دنیا را دارد، باز خواهد شد. این اتفاق مطمئنا به فوتسال ایران کمک زیادی خواهد کرد.»

بازیکن ایرانی پالما درباره عملکردشان در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا هم چنین توضیحی داد: «مرحله مقدماتی و الیت را پشت سر گذاشتیم و به عنوان تیم اول صعود کردیم و الان بین چهار تیم هستیم. اگر اشتباه نکنم ادامه مسابقات در اردیبهشت خواهد بود و تمام تلاش خود را خواهیم کرد راهی فینال شویم و در فینال هم با قدرت زیاد از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.»

هم‌تیمی مرد سال آسیا بازی کنار وی را لذت‌بخش می‌داند: «مسلم بازیکن خیلی خوبی است و خدا را شکر مرد سال فوتسال آسیا هم شد چرا که از سطح بالایی برخوردار است. بازی کنار وی بسیار لذت‌بخش است و در لیگ قهرمانان اروپای امسال هم خیلی خوب کار کرد و انشاالله ادامه‌دار باشد.»

آقاپور در پایان سقف آرزوهای خود را بسیار بالاتر از حضور در پالما می‌داند: «از موقعی که اینجا آمده‌ام، حرفه‌ای‌تر فکر می‌کنم و امیدوارم آن‌قدر خوب کار کنم که در همین فوتسال اسپانیا بمانم و به تیم‌های بهتر راه پیدا کنم. البته پالما هم تیم خیلی خوبی در اسپانیاست ولی من می‌خواهم در بهترین تیم اسپانیایی بازی کنم و به تیم ملی هم کمک کنم.»

1997