گزارش ویژه/ ده نکته از پرسپولیس - هوادار در آزادی؛ حریف ایده‌آل و گل به خودی ایده‌آل‌تر!

گزارش ویژه/ ده نکته از پرسپولیس - هوادار در آزادی؛ حریف ایده‌آل و گل به خودی ایده‌آل‌تر!

پایگاه خبری فوتبالی- یک- به خود یحیی می‌گفتند بعد از شش بازی نبردن چه حریفی ایده‌آلت است؟خودش هم هوادار را انتخاب می‌کرد، چون هم فکری دارد و هم حقیقی!

دو- پرسپولیس با دو تغییر شروع کرد: یکی اجباری و دیگری تاکتیکی. حضور نبیل به جای زاهدی که در اصفهان به مارادونای مناطق محروم تبدیل شده بود اجباری بود و حضور عمری به جای سروش تاکتیکی تا پرسپولیس برگردد به سیستم ایده‌آل یحیی یعنی 2-۴-4

سه- محمود فکری آدم بسیار خوبی است. بی شیله‌پیله، صادق و روراست و از همه مهمتر سالم. اشکال بزرگ فکری اظهارات نسنجیده او در برخی مصاحبه‌ها و عصبی شدن در جریان بازی است. او با ذهنیت منفی به میدان می‌آید و همین روی کار فنی او تأثیر می‌گذارد.

چهار- در فوتبال هر کسی که مسئولیتی دارد از مدیر و مربی و بازیکن تا داور و مسئول و سردبیر و خبرنگار و … بالاخره طرفدار یک تیمی هستند و هیچ اشکالی هم ندارد. قضیه زمانی زشت می‌شود که تعلقات رنگی شرافت کاری را تحت تأثیر قرار دهد و عدالت را زیر سؤال ببرد. اینکه با یک اظهار نظر نسنجیده اشکان خورشیدی را زیر گیوتین ببریم از عدل و انصاف به دور است. او هر سوتی در طول بازی می‌زد با استرس همراه بود.

پنج- مهدی ترابی کماکان نگین انگشتری پرسپولیس است. نمونه بارز یک ستاره تأثیرگذار که هر وقت آماده باشد کار را برای پرسپولیس درمی‌آورد. پای راست مهدی و بغل پاهای او در فوتبال ایران فقط یک مورد مشابه دارد که هم اکنون در الاتحاد کلبا دلبری می‌کند.

شش- بعد از گل ترابی که البته معلوم شد گل به خودی هم هست، استرس دریافت گل تساوی در بازی پرسپولیسی‌ها کاملا مشهود بود. نوع ضربه زدن به توپ و بازی محتاطانه این تیم نشان می‌داد زیر چه فشاری قرار دارند. حتی تعویضهای یحیی هم در جهت حفظ نتیجه بود. این استرس به دلیل شش بازی نبردن به دست آمده و با دو سه تا برد پرسپولیس دوباره می‌تواند به فرم خوب خود برگردد. بعد از دربی آنها قرعه خوبی تا پایان نیم فصل دارند.

هفت- داریوش شجاعیان احتمالا کیفیت هافبکهای فعلی استقلال را که می‌بیند تو سر خودش می‌زند چرا باید با این کیفیتش در هوادار توپ بزند و برخی‌ها در استقلال. افسوس که دوران حضور او استقلال با مصدومیت و بدشانسی همراه بود وگرنه نوع ضربه زدنش به توپ تفاوتش را با بقیه نشان می‌دهد. مشکل بزرگ داریوش هم عدم تداوم است.

هشت- کماکان تنها خاطرات خوبمان از علیرضاحقیقی همان دوبازی با نیجریه و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ و نمایش خوب در جام حذفی دو سال پیش در نساجی است. یک بازی مقابل پرسپولیس را اگر او درآورده به من نشان دهید. نه که نخواهد ، توانش همین است.

نه- حضور بازیکنان بزرگ و باتجربه در هر تیمی نعمت است. در پرسپولیس سه چهار نفر هستند که وزن روحی و فنی این تیم هستند. بیرانوند، ترابی، رفیعی و حتی پورعلی‌گنجی و امیری مصدوم سهم بزرگی از نظر انگیزشی در این تیم دارند.

ده- با بردن هوادار، آرامش نسبی در پرسپولیس حکمفرما شده و حالا با بیست امتیاز و یک بازی کمتر در فاصله چهار امتیازی با استقلال هستند. پرسپولیس برای جبران حذف از آسیا ، برد دربی را به شدت نیاز دارد. اینجوری هم خودش به صدر نزدیک می‌شود و هم ضربه روحی بدی به استقلال می‌زند.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی