16 تیم صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند

16 تیم صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند

پایگاه خبری فوتبالی - با اتمام بازی های چهارشنبه شب، 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند. 

به گزارش فوتبالی، هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب به پایان رسید و شانزده تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند. 

بدین ترتیب، از گروه A تیم های بایرن مونیخ و کپنهاگن، از گروه B، تیم آرسنال و آیندهوون، از گروه C تیم های رئال مادرید و ناپولی، از گروه D تیم های رئال سوسیداد و اینتر، از گروه E، تیم های اتلتیکو مادرید و لاتزیو، از گروه F، تیم های دورتموند و پی اس جی، از گروه G تیم های منچسترسیتی و لایپزیش و از گروه H تیم های بارسلونا و پورتو به ترتیب به عنوان تیم های اول و دوم گروه‌هایشان، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کردند.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی، روز بیست و هفتم ماه آذر برگزار خواهد شد. در این قرعه کشی، تیم های هم گروه و تیم هایی که از یک کشور هستند، نمی توانند به یک دیگر بخورند. دیدار رفت مرحله یک هشتم در تاریخ 13، 14، 20 و 21 فوریه 2024 و دیدارهای برگشت در تاریخ 5، 6، 12، و 13 مارس برگزار خواهند شد. 

سپس برای مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی، یک قرعه کشی جدا در تاریخ 15 مارس برگزار خواهد شد که مسیر تیم ها را تا فینال مشخص خواهد کرد. در این قرعه کشی برخلاف مرحله یک هشتم، تیم ها از یک کشور و یک گروه می توانند با یک دیگر بازی کنند. 

فینال مسابقات در روز 1 ژوئن سال 2024 در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.

4416