آخرین باری که فقط دو تیم انگلیسی از گروه خود در چمپیونزلیگ صعود کردند چه اتفاقی افتاد؟

آخرین باری که فقط دو تیم انگلیسی از گروه خود در چمپیونزلیگ صعود کردند چه اتفاقی افتاد؟

پایگاه خبری فوتبالی - مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری یعنی فصل 2023/24 به پایان رسید و به این ترتیب، تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها مشخص شد.

به گزارش فوتبالی ، از تیم های انگلیسی در حال حاضر فقط دو تیم موفق شده است راهی مرحله یک هشتم نهایی شود و دو تیم دیگر حذف شده اند. در حقیقت نیوکاسل یونایتد و منچستر یونایتد در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و منچسترسیتی و آرسنال راهی مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شدند.

آخرین باری که فقط دو تیم انگلیسی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیده بودند، به فصل 2012/13 بر می گردد. در حقیقت یازده سال پیش بود که چنین اتفاقی رخ داد. در آن زمان منچستریونایتد و آرسنال به مرحله حذفی رقابت ها راه پیدا کردند. البته هم منچستریونایتد و هم آرسنال در همان مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها حذف شدند و نتوانستند به مراحل بعدی راه پیدا کنند.

در آن سال، فینال در ورزشگاه ومبلی برگزار می شد و در این دوره هم همین اتفاق تکرار خواهد شد. در فصل 2012/13، بایرن مونیخ و دورتموند به فینال رسیدند و در نهایت بایرن مونیخ با پیروزی دو بر یک مقابل دورتموند، قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد.

1471