تاثیر مشابه نعمتی در دو دربی؛ فقط یک تفاوت داشت!

تاثیر مشابه نعمتی در دو دربی؛ فقط یک تفاوت داشت!

پایگاه خبری فوتبالی – پنالتی علی نعمتی مقابل استقلال اولین اشتباه او در تاریخ دربی نبوده است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در دقیقه‌های تلف شده و با پنالتی کوین یامگا، پیروزیِ دربی را از دست داد. به این ترتیب فاصله امتیازی دو تیم روی همان 4 امتیاز باقی ماند. استقلال با 25 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و پرسپولیس با 21 امتیاز در رده سوم ایستاد.

گل تساوی استقلال در دقیقه 7+90 در حالی زده شد که پرسپولیسی‌ها به شدت به پیروزی در این بازی نزدیک بودند. آنها با گل دقیقه 77 امید عالیشاه پیش افتاده بودند و در دقایق پایانی با تمام توان سعی در حفظ پیروزی داشتند.

اما خطای علی نعمتی در دقایق تلف‌شده و اعلام پنالتی به سود استقلال این فرصت را از پرسپولیس گرفت. نعمتی در حالی مرتکب این خطا شد که حداقل 4 بازیکن دیگر پرسپولیس هم در نزدیکی صحنه بودند و نیازی نبود آن تکل زده شود.

عجیب این که دقایقی قبل‌تر هم نعمتی در متن یک اتفاق دیگر قرار داشت. در صحنه‌ای پیمان بابایی که با نعمتی در کورس تصاحب توپ قرار داشت در محوطه جریمه به زمین خورد و داور تصمیم گرفت صحنه را با VAR بررسی کند.

البته که این صحنه پنالتی اعلام نشد و انتظار می‌رفت نعمتی پس از این اتفاق بیشتر از قبل احتیاط کند. اما مدافع شماره 4 پرسپولیس برخلاف انتظارات، دوباره یک تکل بی‌محابا و خطرناک زد و همین تکل کار دست پرسپولیس داد.

پس از پایان مسابقه و از دست رفتن برد پرسپولیس، هواداران این تیم در فضای مجازی انتقادهای زیادی از نعمتی کردند و او را مقصر اصلی از دست رفتن پیروزیِ مهم در دربی قلمداد کردند.

نکته عجیب این است که این اولین باری نبود که اشتباه نعمتی برد دربی را از پرسپولیس می‌گرفت. در دربی 98 هم که با تساوی یک بر یک تمام شد پرسپولیس یک بر صفر از استقلال پیش بود. اما در دقیقه 81 رودی ژستد از بین علی نعمتی و فرشاد فرجی به راحتی ضربه سر زد و دروازه پرسپولیس را باز کرد.

نکته عجیب‌تر این که در آن بازی گل پرسپولیس را علی نعمتی زده بود! نعمتی در بازی روز پنج‌شنبه هم می‌توانست به استقلال گل بزند اما این بار سیدحسین حسینی خوب مقاومت کرد و جلوی گل شدن توپ را گرفت.

در واقع دو دربی 98 و 102 با اتفاقات نسبتا مشابهی پیش رفت. در هر دو دربی نعمتی روی گل خورده پرسپولیس مقصر بود. در هر دو دربی هم با ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کرد. در دربی 98 ضربه سرش گل شد اما در دربی 102 این اتفاق نیفتاد.

1359