قرعه جذاب پورتو؛ طارمی به ملاقات مشتری قدیمی می‌رود

قرعه جذاب پورتو؛ طارمی به ملاقات مشتری قدیمی می‌رود

پایگاه خبری فوتبالی – مهدی طارمی و همبازیانش در مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیمی می‌روند که پیش از این، مشتری مهاجم ایرانی پورتو بوده است.

به گزارش فوتبالی، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دقایقی پیش برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. بازی‌های دور رفت این مرحله در روزهای 24 و 25 بهمن و اول و دوم اسفند و بازی‌های برگشت در روزهای 15 و 16 اسفند و 22 و 23 اسفند برگزار می‌شود.

طبق قرعه‌کشی در این مرحله ناپولی با بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن با رئال سوسیداد، اینتر با اتلتیکو مادرید، آیندهوون با بروسیا دورتموند، لاتزیو با بایرن مونیخ، کپنهاگن با منچستر سیتی و لایپزیش با رئال مادرید بازی خواهند کرد.

اما برای فوتبالدوستان ایرانی قرعه یک تیم اهمیت زیادی داشت. تیمی که یک فوق ستاره ایرانی را در پیشانی خط حمله‌اش دارد. پورتو با دوم شدن در گروه H به مرحله حذفی رسید و طبق قرعه‌کشی امروز، باید در مرحله یک هشتم نهایی با آرسنال بازی کند.

آرسنال در میان فوتبالدوستان ایرانی تیم بسیار محبوبی است. شاگردان میکل آرتتا فصل خوبی را در لیگ برتر انگلیس پشت سر می‌گذارند و در پایان هفته هفدهم، در رقابتی نزدیک با تیم‌های لیورپول، استون ویلا و منچستر سیتی، صدرنشین جدول رده‌بندی است.

نکته جالب درباره تقابل پورتو و آرسنال این است که تیم لندنی در چند نوبت مذاکراتی را برای جذب مهدی طارمی با باشگاه پورتو انجام داد. این مذاکرات چند ماه مانده به جام جهانی 2022 شروع شد و پس از پایان جام جهانی هم ادامه پیدا کرد اما پورتو هیچ علاقه‌ای به فروش ستاره‌اش نشان نداد و طارمی در پرتغال ماند.

حالا قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا راه طارمی و پورتو را به لندن و باشگاه آرسنال کشانده است. باید دید این تقابل که قطعا یکی از جذاب‌ترین مسابقات این مرحله است چه نتیجه‌ای خواهد داشت و کدام یک از این دو تیم به مرحله یک چهارم می‌رسند

1359