اولین تقابل رسمی پرسپولیس و شمس‌آذر؛ دوتای قبلی دوستانه بود

اولین تقابل رسمی پرسپولیس و شمس‌آذر؛ دوتای قبلی دوستانه بود

پایگاه خبری فوتبالی – فردا در یکی از مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر ایران پرسپولیس از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، این اولین تقابل رسمی دو تیم در فوتبال باشگاهی ایران است. شمس‌آذر با قهرمانی مقتدرانه در فصل پیش رقابت‌های جام آزادگان به لیگ برتر صعود کرد و به همین دلیل تا امروز هیچ مسابقه رسمی با پرسپولیس نداشت.

البته شمس آذر در شهریور 1400 امتیاز باشگاه بادران را خریداری کرده است. بادران هم همیشه در لیگ یک بازی می‌کرد و یک بار در جام حذفی سال 1396 با پرسپولیس بازی کرد و دو بر یک شکست خورد.

حالا فردا دو تیم برای اولین بار در یک بازی رسمی مقابل هم قرار می‌گیرند. البته جالب است که بدانید در همین مدت کوتاه پرسپولیس دو بار در بازی‌های دوستانه با شمس‌آذر روبرو شده است. یک بار 12 آذر 1401، یک بار در 20 تیر 1402. 

بار اول بازی دوستانه دو تیم برنده نداشت و با تساوی دو بر دو به پایان رسید. پرسپولیس در نیمه اول و با اشتباهات متوالی احمد گوهری در دروازه دو گل خورد اما در نیمه دوم امیر نوری و شیخ دیاباته دو گل برای پرسپولیس زدند و بازی مساوی شد. 

بازی دوم دوستانه دو تیم هم قبل از شروع این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بود که پرسپولیس موفق شد در یک بازی پرگل با نتیجه 7 بر صفر شمس آذر را شکست بدهد. مهدی عبدی 4 بار، امید عالیشاه، گئورگی گولسیانی و محمد عمری گل‌های پرسپولیس را در آن مسابقه زدند.

البته شمس آذر دیگر شباهتی به تیمی که در بازی دوستانه پیش‌فصل 7 گل از پرسپولیس خورد ندارد و شاگردان یحیی گل‌محمدی فردا کار بسیار سختی در ورزشگاه آزادی و مقابل تیم شگفتی‌ساز این فصل لیگ برتر ایران دارند.

1359