منچستریونایتد در پی جذب کریم بنزمای بعدی فوتبال فرانسه

منچستریونایتد در پی جذب کریم بنزمای بعدی فوتبال فرانسه

پایگاه خبری فوتبالی- رتکلیف قصد دارد رایان چرکی، ملقب به کریم بنزمای بعدی فوتبال فرانسه را به عنوان اولین خرید پروژه‌ی خود جذب کند.

به گزارش فوتبالی، وقتی نام منچستریونایتد به میان می‌آید، هیچ روز آرامی وجود ندارد. حتی در تعطیلات کریسمس نیز هواداران شیاطین سرخ اخبار و حواشی زیادی را حوالی تیمشان می‌شنوند.

در چند روز اخیر، سر جیم راتکلیف به صورت نهایی 25 درصد از سهام باشگاه منچستریونایتد را خریداری کرد. راتکلیف حالا قصد دارد پروژه خود را با یک خرید بزرگ از فوتبال فرانسه آغاز کند.

با این‌که هنوز گلیزرها بیشتر سهام باشگاه را در اختیار دارند، اما به‌نظر می‌رسد راتکلیف بیشتر در تصمیمات ورزشی دخیل باشد و موضوع خرید بازیکنان جدید، بیشتر به راتکلیف مربوط می‌شود.

امید هواداران یونایتد این خواهد بود که این سرمایه‌دار 71 ساله -و همچنین افرادی مانند سر دیو بریلزفورد و ژان کلود بلان- بتواند یک برنامه بلندمدت برای بازگرداندن شیاطین سرخ به روزهای اوج اجرا کند؛ یک دهه از روزهای رویایی شیاطین سرخ با سر الکس فرگوسن می‌گذرد و آن‌ها در این مدت هیچ‌گاه نتوانستند به شکوه و جلال دوران مرد اسکاتلندی نزدیک شوند.

یکی از اهداف راتکلیف در بازار نقل و انتقالات در سال 2024، رایان چرکی، مهاجم 24 ساله‌ی لیون فرانسه است. چرکی پیشرفت خوبی در لوشامپیونه داشته و سبک بازی‌اش باعث شده تا خیلی از کارشناسان او را با کریم بنزما مقایسه کنند.

این بازیکن جوان که توسط رسانه‌های مختلف به عنوان "بنزمای جدید" معرفی می‌شود و جاناتان جانسون، کارشناس فوتبال فرانسه، در خصوص این بازیکن و توانایی‌هایش توضیح داد: «احتمالاً بهترین بازیکن جوانی است که پس از کریم بنزما از آکادمی لیون پرورش یافت.»

کریم بنزما، مهاجم باتجربه‌ی الاتحاد عربستان هم مانند چرکی از لیون رشد کرد. او قبل از پیوستن به رئال مادرید در سال 2009، 66 گل در 148 بازی برای لیون به ثمر رسانده بود.

همچنین گفتنی است که این بازیکن 36 ساله، یکی از بازیکنانی بود که سر الکس فرگوسن علاقه داشت با او همکاری کند و حالا خرید رایان چرکی می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای اریک تن هاگ باشد.

1428