قصه عجیب نیمه دوم جدول؛ می‌خواهم سقوط کنم

قصه عجیب نیمه دوم جدول؛ می‌خواهم سقوط کنم

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ 23 درحالی به نیمه راه خودش رسیده که حدس زدن و پیش‌بینی 2 تیم سقوط‌کننده، کار بسیار سختی است.

به گزارش فوتبالی، این سختی بابت، قدرت آنها نیست بلکه از نظر ضعفِ همه‌گیری است که تیمهای نیمه دوم جدول را فرا گرفته و به نظر نمی‌رسد که از بین رفتنی باشد. تیمهای نهم به پایین جدول، پیاپی شکست می‌خورند و امتیاز از دست می‌دهند ولی سر جای خودشان می‌مانند چون همگی‌شان مانند هم هستند؛ کپی برابر اصل. با ملاک قرار دادن 5 بازی آخر تیمهای دهم تا شانزدهم، آنها از مجموع 35 بازی برگزارشده تنها صاحب 3 برد شده‌اند که این 3 پیروزی هم برابر یکدیگر رقم خورده و ارتباطی به تیمهای بالاتر در جدول نداشته است. با لیگی روبرو هستیم که گویا تیمهای زیادی در آن، به سقوط عشق می‌ورزند.

* دهم

هوادار تنها در یکی از 5 بازی آخرش برنده شده که این هفته بوده و برابر استقلال خوزستان رقم خورده که تیم شانزدهم جدول است. آنها در 4 بازی دیگرشان فقط یک امتیاز به جیب زدند.

یازدهم

مس رفسنجان هیچ بردی در 5 بازی آخرش نداشته است. بدتر اینکه هیچ امتیازی هم در این بازه زمانی نگرفته است. و این یعنی تیم ساکت الهامی در هر 5 بازی، شکست خورده است.

* دوازدهم

فولاد کمی اوضاع بهتری دارد ولی در 5 بازی آخرشان هم اثری از برد دیده نمی‌شود. آنها در این بازه زمانی صاحب 3 مساوی و متحمل 2 باخت شده‌اند. فولاد فقط یکی از 8 بازی آخرش را برده است.

* سیزدهم

پیکان که قرار بود با جابجایی روی نیمکتش، اوضاع بهتری را تجربه کند در 5 بازی آخرش، رنگ برد را ندیده و درست مانند فولاد 3 مساوی و 2 باخت دارد. آنها 9 هفته است برنده نشده‌اند.

* چهاردهم

وداع با عبدالله ویسی به واسطه نتایج فوق‌العاده ضعیف؛ آبادانی‌ها هیچ بردی در 5 بازی آخرشان کسب نکرده و تنها یک امتیاز گرفته‌اند. یک برد در 10 بازی آخر برای ویسی و تیمش.

* پانزدهم

نساجی در 5 هفته اخیر تنها یک برد در کارنامه دارد که برابر استقلال خوزستان یعنی تیم یک رده پایین‌تر رقم خورده است. آنها از 4 بازی آخرشان، یک امتیاز گرفته‌اند.

* شانزدهم

یک برد در 5 بازی و البته تمام نیم‌‎فصل که برابر مس رفسنجان بوده که خودش تیم یازدهم جدول است. تیم پورموسوی صاحب 4 امتیاز از این 15 امتیاز شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی