خبر ویژه/ توافق قهرمانان قاره کهن؛ استقلال و الهلال خواهرخوانده می‌شوند

خبر ویژه/ توافق قهرمانان قاره کهن؛ استقلال و الهلال خواهرخوانده می‌شوند

پایگاه خبری فوتبالی– در پی ملاقات سفیر عربستان با مدیر عامل باشگاه استقلال، قرار است به زودی استقلال و الهلال قرارداد خواهرخواندگی امضا کنند

به گزارش فوتبالی، صبح امروز خبر دیدار سفیر عربستان از کمپ ناصر حجازی منتشر شد. این خبر بازتاب‌های زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی پیدا کرد. در این دیدار قرار و مدارهای زیادی بین دو طرف گذاشته شد اما یکی از توافقات مهم، عقد قرارداد خواهرخواندگی بین دو باشگاه استقلال و الهلال است!

علی خطیر مدیر عامل باشگاه استقلال در این باره به سفیر عربستان گفته است: «با توجه به قدمت دو باشگاه استقلال و الهلال در آسیا مطمئنا این همکاری منجر به اتفاقات بسیار خوبی برای فوتبال ایران و عربستان خواهد شد. همیشه بین استقلال و الهلال یک رقابت جذاب وجود داشته و این دو تیم هم آبی‌پوش، هم پرطرفدار و هم از رقبای قدیمی بوده‌اند. ما از همکاری دو باشگاه استقبال می‌کنیم. می‌توانیم علاوه بر انجام بازی‌های دوستانه و برگزاری کمپ‌های تمرینی، در توسعه آکادمی و فوتبال پایه همکاری‌های دوجانبه داشته باشیم

پس از باشگاه سوچی روسیه، الهلال عربستان دومین باشگاهی است که قرار است با استقلال قرارداد خواهرخواندگی امضا کند. کارهای نهایی این توافق قرار است در ماه فوریه که الهلال برای بازی با سپاهان اصفهان به ایران می‌آید انجام شود.

معمولا پس از توافق قرارداد خواهرخواندگی اتفاقات زیادی بین دو باشگاه رخ می‌دهد. اولین و معمولی‌ترین اتفاق، برگزاری بازی دوستانه رفت و برگشت است. مثل اتفاقی که پس از خواهرخواندگی سپاهان و زنیت سنت پیترزبورگ رخ داد و دو تیم دو بار در ایران و روسیه با هم بازی کردند.

مساله بعدی برگزاری اردوهای تمرینی در پیش فصل یا نیم‌فصل است. در این باره استقلال قطعا بیشتر منتفع خواهد شد. چون الهلال کمپ‌های تمرینی خوب و کاملی دارد و استقلال می‌تواند از این کمپ‌ها استفاده کند.

آخرین مورد هم درباره مسائل مربوط به آکادمی‌ها و فوتبال پایه است. عربستان چند سالی است که سرمایه‌گذاری مناسبی روی فوتبال پایه انجام داده است. این مساله می‌تواند الگوی مناسبی برای باشگاه استقلال هم باشد.

اما این توافق یک پیامد بسیار مثبت دیگر هم برای استقلال دارد. فوتبال عربستان در یکی دو سال اخیر با جذب ستاره‌های فوتبال دنیا، توجه رسانه‌ها را در سرتاسر جهان به خودش معطوف کرده است. این کشور تنها نامزد میزبانی جام جهانی 2034 هم هست و به احتمال فراوان به خواسته‌اش خواهد رسید. در چنین شرایطی همکاری با فوتبال عربستان و باشگاهی مثل الهلال می‌تواند منافع بسیار زیادی برای استقلال داشته باشد. این یک اتفاق جالب و مهم و تاریخی برای باشگاه استقلال است‌

1359