عکس نوشت/ ژوزه در سرزمین عجایب!

عکس نوشت/ ژوزه در سرزمین عجایب!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی باشگاه سپاهان در نخستین تجربه حضور خود در ایران با مسائلی رو به رو شد که حتی فکرش را هم نمی‌کرد.

به گزارش فوتبالی، 22 شهریور بود که حکم جنجالی کمیته انضباطی مبنی بر کسر 4 امتیاز از سپاهان، تمام اعضای تیم و هواداران تیم اصفهانی را در بهت فرو برد. سپاهان لیگ بیست و سوم را با مورایس فراتر از انتظار آغاز کرد و پیروزی 3-1 مقابل تراکتور، 2-0 مقابل ذوب‌آهن، 1-0 مقابل استقلال و 3-1 مقابل پیکان نتایجی بود که سپاهان با سرمربی پرتغالی در 4 هفته ابتدایی لیگ به دست آورد. نتایجی که نشان می‌داد سپاهان این فصل یک مدعی به تمام معناست و آمده برای قهرمانی مبارزه کند. 

مورایس بعدها به دفعات به حکم کمیته انضباطی واکنش نشان داد و در نشستی هم گفته بود: "دوست ندارم دستی وجود داشته باشد که بگوید تو باید ببری، تو باید ببازی." اما این پایان ماجرا نبود و کمیته استیناف چند ماه بعد رای کمیته انضباطی مبنی بر کسر 4 امتیاز را باطل کرد، ولی شیرینی بازگشت 4 امتیاز زیر تلخی محرومیت 6 بازیکن کلیدی سپاهان مدفون شد تا مورایس بیش از قبل از شگفتی‌های لیگ ایران حیران بماند. 

مرد پرتغالی که همیشه به متانت و وقار شهره بود، در نشست خبری قبل از بازی با گل‌گهر اعتراض خود را با جملاتی همچون "این چه جور فدراسیونی است؟" و "می‌خواهند ما نباشیم" ابراز کرد و به حالت قهر از جای خود بلند شد و نشست را نیمه کاره رها کرد. آثار محرومیت 6 بازیکن هم خیلی زود عیان شد و باخت 3-1 به گل‌گهر و 1-0 به شمس‌آذر گواهی داد که تیم مورایس از هم پاشیده است.

اگر اشتباهات داوری در بازی با شمس‌آذر و مردود کردن گل سالم سپاهان در دقیقه 90 را هم به سایر مسائل اضافه کنیم، می‌توان گفت "ژوزه" احساس آلیس را دارد هنگامی که دنبال خرگوش سفید به سوراخی در زمین فرو رفت و با جهانی از عجایب رو به رو شد! به هر حال به نظر می‌رسد مرد اروپایی چندان با اوضاع لیگ ایران سازگاری ندارد و فعلا استعفای خود را به صورت لفظی به مدیران سپاهان ارائه داده است تا ادامه حضور او در سرزمین عجایب در هاله‌ای از ابهام باشد!

7474