عراقی‌های لیگ برتر؛ سه دیپورتی با بازیکنان معمولی

عراقی‌های لیگ برتر؛ سه دیپورتی با بازیکنان معمولی

پایگاه خبری فوتبالی- سه بازیکن عراقی لیگ برتر از تیم‌های خود دیپورت شدند.

به گزارش فوتبالی، ابتدای فصل جاری شاهد حضور تعداد زیادی بازیکن عراقی در لیگ برتر بودیم و تیم‌های ایرانی باتوجه به قیمت مناسب بازیکنان عراقی از بازار این تیم خرید کرده و سهمیه لژیونرهای خود را به خرید بازیکن از کشور همسایه اختصاص دادند.

سرآمد این تیم‌ها، باشگاه صنعت نفت آبادان بود که با خرید چهار بازیکن عراقی سر و صدای به پا کرده و انتقاداتی را هم متوجه خود دید. فهد طالب، علی یوسف، عباس قاسم و میثم جبار چهار خرید عبدالله ویسی از عراق بودند که حالا دو نفراز آن‌ها به احتمال بسیار زیاد در پنجره زمستانی جدا شوند.

طبق اعلام مدیرعامل صنعت نفت، عباس قاسم از این تیم جدا شده و فهد طالب هم درخواست جدایی داده و پس از توافق مالی، جدایی این بازیکن هم اتفاق خواهد افتاد. جالب اینکه بدانید فهد طالب دروازه‌بان ملی‌پوش عراقی ضعیف‌ترین دروازه‌بان لیگ برتر از حیث گل خورده بوده و ۲۵ بار دروازه خود را توسط رقبا باز شده دیده است.

علا عباس دیگر عراقی لیگ برتر است که کار خود با نساجی را پس از نیم‌فصل حضور با یک گل مقابل صنعت نفت آبادان تمام می‌کند. در واقع مهاجم عراقی تنها گل خود را به هموطنش فهد طالب زده تا خرید رحمتی مورد توجه آلکاراز نباشد و از تیم قائمشهری جدا شود. البته که درباره عباس این روایت هم وجود دارد که مهاجم عراقی از شرایطش در نساجی راضی نیست و می‌خواهد فوتبالش را در کشورش ادامه دهد.

صفا هادی دیگر بازیکن عراقی است که دومین فصل حضور خود در تراکتور را پشت سر می‌گذارد و برخلاف اسم و رسمش عملکردی معمولی داشته است. عملکرد صفا تا حدی معمولی بوده که نه تنها در لیست تیم ملی کشورش برای جام ملت‌های آسیا قرار نگرفته، که مدیران تیم تبریزی یکی از اهداف اصلی خود در پنجره زمستانی را به خرید هافبک دفاعی معطوف کرده‌اند.

مس رفسنجان دیگر تیمی است که در حال حاضر دو بازیکن عراقی دارد. منتظر محمد و مصطفی محمد دو بازیکن عراقی نارنجی‌ها هستند که شاید بتواندگفت منتظر محمد بازیکن قرضی تیم رفسنجانی از استقلال بهترین خرید عراقی لیگ برتر بوده و راجع به برادر وی هم نمی‌توان قضاوتی داشت چرا که تازه به فهرست شاگردان ساکت الهامی اضافه شده است. البته شنیده شده که منتظر محمد می خواهد به استقلال بازگردد.

مس رفسنجان یک عراقی دیگر به نام علی عدنان هم داشت که هیچ کدام از مسئولان مس، خبری از او در چند وقت اخیر ندارند!

1997