گزارش آماری/ مرور نیم‌فصل اول (1)؛ «صفر»های ویژه

گزارش آماری/ مرور نیم‌فصل اول (1)؛ «صفر»های ویژه

پایگاه خبری فوتبالی- جدول پایانی نیمه اول لیگ 22 بدون حضور هیچ «صفر»ی شکل گرفت.

به گزارش فوتبالی، همه تیمها حداقل برای یک بار بردند، مساوی کردند و شکست خوردند. تفریق گلهای خورده از گلهای زده هیچ تیمی هم صفر نشد. تفکیک این جدول اما به 2 جدول بازیهای خانگی و بیرون از خانه، چند صفر ویژه را نشان می‌دهد. 2 تیم بدون باخت و 2 تیم برد در بازیهای خانگی به علاوه یک تیم بدون باخت و 2 تیم بدون برد در بازیهای بیرون از خانه.

* جدول بازیهای خانگی

4 صفر ویژه در این جدول دیده می‌شود: 2 صفر دلنشین و 2 صفر ناامیدکننده. مالک 2 صفر مثبت این جدول استقلال و پرسپولیس هستند؛ تیمهایی که به عنوان میزبان در تمام نیمه اول فصل، شکست نخوردند. هر 14 تیم دیگر حداقل برای یک بار در خانه، شکست خوردند جز سرخابی‌ها. 

استقلال که هر 7 بازی خانگی‌اش را برد و پرسپولیس هم در خانه صاحب 5 برد و 3 مساوی شد. 2 صفر منفی جدول متعلق است به پیکان و صنعت نفت؛ دو تیمی که حتی یک بار هم در بازیهای خانگی رنگ برد را ندیدند. پیکان از 7 میزبانی‌اش صاحب 4 امتیاز شد و صنعت نفت تنها 3 امتیاز از 8 بازی خانگی‌اش گرفت. 3 صفر دیگر هم در این جدول، وجود دارد که بسان 4تای دیگر، چندان نمی‌توان به مثبت یا منفی بودنش فکر کرد. 

هر 3 این صفرها در ستون تساوی قرار دارد و نشان می‌دهد استقلال، سپاهان و تراکتور هرگز در بازیهای خانگی‌شان به تقسیم امتیاز رضایت ندادند. میزبانی‌های سپاهان و تراکتور، یا برد یا باخت بوده و استقلال هم که در خانه، فقط برنده شده است. 

* جدول بازیهای بیرون از خانه

در جدول مهمانان فصل، 3 صفر ویژه حضور دارد. تنها صفر مثبت این جمع، در ستون باخت‌ ذوب‌آهن قرار گرفته است. این یعنی تیم ربیعی، تنها تیم فصل است که در خانه هیچ رقیبی تن به شکست نداده و در تمامی سفرهایش به امتیاز رسیده است. 

ذوبی‌ها در 8 بازی بیرون از خانه، 5 برد و 3 مساوی کسب کردند. آنها با تکیه بر این عملکرد، صدرنشین جدول مهمانان لیگ 22 هستند و 4 امتیاز از تیم دوم یعنی شمس‌آذر، 5 امتیاز از سپاهان، 6 امتیاز از پرسپولیس و 7 امتیاز از استقلال بیشتر دارند. 2 صفر دیگر، منفی هستند و در ستون بردها قرار دارند و نشان می‌دهند استقلال خوزستان و نساجی هرگز موفق به ثبت برد بیرون از خانه نشدند. 

استقلال خوزستان از 7 مهمانی‌اش 2 امتیاز گرفت و نساجی فقط یکی از 7 بازی بیرون از خانه‌اش را با امتیاز ترک کرد. صفرِ نه مثبت و نه منفی جدول بازیهای بیرون از خانه به آلومینیوم تعلق دارد که در هیچ سفری، حداقل امتیاز را نگرفته؛ آنها یا برنده شده (4 بار) و یا شکست خورده‌اند (4 بار).

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی