پلن B آرتتا برای صدرنشینی مجدد آرسنال چیست؟

پلن B آرتتا برای صدرنشینی مجدد آرسنال چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - میکل آرتتا بخاطر مصدومیت بازیکنانش نتوانست برنامه های خود برای فتح لیگ برتر انگلیس را آنطور که می‌خواست پیش ببرد.

به گزارش فوتبالی، با مصدومیت توماس پارتی و یورین تیمبر تمام برنامه های آرتتا برای قهرمانی با آرسنال در این فصل بهم خورد. یورین تیمبر که در تابستان 2023 از آژاکس با مبلغ 52 میلیون دلار به جمع توپچی های لندن پیوسته بود، در اولین بازی فصل از ناحیه زانو مصدوم شد و بر اساس آخرین خبرها مصدومیت این بازیکن 22 ساله حالا حالاها ادامه دارد. از سوی دیگر هم آسیب دیدگی توماس پارتی باعث شد تا آرتتا دو بازیکن کلیدی خود را از دست داده و برای فتح لیگ جزیره با مشکل اساسی مواجه شود. آرتتا در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت: "همه دیدند که توماس چه قابلیت های ویژه ای برای تیم داشت و کیفیت بازی و قدرت رهبری او چقدر بالا بود و مصدومیت او واقعا ضربه بزرگی به تیم زد. ما برنامه های دیگری داشتیم ولی آنطور که میخواستیم پیش نرفت و نتوانستیم مدت زیادی از وجود توماس و تیمبر در ترکیب تیم استفاده کنیم."

با توجه به شکست های اخیر آرسنال مقابل وستهام و فولام، شرایط برای آرتتا بسیار سخت شده و این همان موقعیتی است که بازیکنان کلیدی می‌تواستند به کمک تیم بیایند و توپچی ها را در رقابت برای قهرمانی نگه دارند. برنامه های آرتتا برای داشتن یک خط دفاعی مستحکم با وجود تیمبر و توماس محقق می‌شد. آرتتا معتقد است که نباید شرایطی را برای بازیکن فراهم کرد که احساس راحتی در پستی که بازی می‌کند نداشته باشد و به همین خاطر نمی‌توان از بازیکنان دیگر در پست های غیر تخصصی شان استفاده کرد. 

آرسنال روز یکشنبه ساعت 20 به وقت تهران در رقابت های جام حذفی انگلیس در ورزشگاه امارات میزبان لیورپول خواهد بود و شاگردان آرتتا برای بازگشت روحیه به پیروزی در این بازی نیاز دارند، اما نکته واضح این است که آرتتا در حال حاضر هیچ پلن B برای جبران شکست های اخیر و بازگشت به کورس قهرمانی در چنته ندارد.

1369