روایت جدید درباره دربی 6 تایی؛ شیطنتی که رشیدی را به هم ریخت

روایت جدید درباره دربی 6 تایی؛ شیطنتی که رشیدی را به هم ریخت

پايگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال روایت جدیدی از دربی معروف ۶ تایی دارد.

به گزارش فوتبالی، یکی از بازی‌های معروف استقلال و پرسپولیس، همان دیداری است که در دهه پنجاه، پرسپولیسی‌ها موفق شدند با ۶ گل آبی‌ها را شکست دهند که امروزه تعداد گل‌های این بازی، نمادی برای کری‌خوانی میان هواداران این تیم شده است. روایات متعددی در خصوص این دربی وجود دارد که با گذشت سال‌های زیادی از این بازی، همچنان پر بحث باقی مانده است.

 در جدیدترین روایت نصرالله عبداللهی پیشکسوت استقلال که خود در آن مسابقه حضور داشته در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا علت شکست پُرگل آبی‌ها را اینچنین عنوان کرده است:" منصور رشیدی قرار بود در این بازی درون دروازه بایستد، بین ارنج کردن و استراحت تیم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که گفتند ممکن است ناصر حجازی را درون دروازه بگذارند. رشیدی هم دروازه‌بان شهرستانی بود تازه به تهران آمده بود. قرار بود تلویزیون او را نشان بدهد و به همین دلیل خیلی خوشحال بود. یادم است وقتی استراحت می‌کردیم به شهرستان زنگ زد و گفت که من امروز بازی می‌کنم و روحیه خیلی خوبی داشت. در این بین گفتند ناصر رامی‌خواهند داخل گل بگذارند. نمی‌دانم چه کسی و چرا اینطور گفت. چرا باید اینطور می‌شد؟ به ناصر حجازی هم این مورد را گفتند."

پیشکسوت استقلال، دلیل شکست استقلال را همین شیطنت پیش از بازی و شایعه حضور حجازی در ترکیب می‌داند:" منصور خیلی ناراحت شد و به یک گوشه‌ای رفت و عصبی و خیلی ناراحت بود. انگار که از روی قله پایین افتاده است. ناصر گفت من خیال می‌کردم بازی نمی‌کنم. دیشب دیر خوابیدم یا سر ناهار خیلی غذا خوردم. او گفت که نمی‌تواند درون چارچوب باشد و بیاید خراب می‌کند. دوباره به رشیدی گفتند تو بازی می‌کنی. روحیه‌اش به شدت افت کرده بود."

عبداللهی روایتش درباره آن دربی را اینگونه تمام کرده اشت:" آن روز اگر ۱۰ یا ۱۵ توپ هم می‌آمد، گل می‌شد. همین شش توپ آمد و نتیجه چنین رقم خورد."

1999