مهاجم جدید تراکتور؛ یک هندوراسی خشن مورد تمجید تیری آنری!

مهاجم جدید تراکتور؛ یک هندوراسی خشن مورد تمجید تیری آنری!

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور امیدوار است ضعف خود در تمام کنندگی را با رومل کیوتو مهاجم هندوراسی برطرف کند.

به گزارش فوتبالی، پس از اینکه رسانه‌های هندوراسی خبر از پیوستن رومل کیوتو ۳۲ ساله به تراکتور دادند، رسانه رسمی این تیم هم این خبر را تایید کرد تا کیوتو پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی در ترکیه رسماً به جمع شاگردان پاکو خمز اضافه شود.

تی‌تی‌ها امیدوارند تا کیوتو ۳۲ ساله که اولین تجربه حضور خود در فوتبال آسیا را پشت سر خواهد گذاشت، برخلاف اولین تجربه خایمه گومز و آلوارو خیمنز در آسیا، این تجربه برای مهاجم هندوراسی خوش‌یمن باشد و وی بتواند برای تیم جدیدش در فضای تازه‌ای که تجربه می‌کند، بدرخشد.

رومل کیوتو که در سایت ترانسفرمارکت برچسب یک میلیون یورویی دارد، در ۲۳۳ بازی در طول دوران فوتبال خود موفق به ثمر رساندن ۶۷ گل و ارسال ۳۷ پاس گل شده و آمار متوسطی در این زمینه از خود بر جای گذاشته است. نکته جالب اینکه وی ۷۴ بازی در پست مهاجم نوک بازی کرده و ۶۶ مسابقه هم وینگر چپ بوده تا مشخص شود بازیکنی تک پسته در مهاجم هدف نیست. کیوتو همچنین در ۶۳ بازی برای تیم ملی هندوراس ۱۳ گل وارد دروازه رقبا کرده است.

کیوتو که در تیم مونترال شاگرد تیری آنری اسطوره فرانسوی بود، در دومین مرتبه‌ای که در سال ۲۰۲۰ در ترکیب ابتدایی این سرمربی قرار گرفت درخشیده و گلزنی کرد تا مورد تمجید آنری قرار بگیرد. سرمربی شناخته‌شده مونترال در مورد عملکرد شاگردش چنین گفته بود: «رومل کیوتو می‌تواند هر کجا که بخواهد بازی کند؛ در سمت چپ، در راست و وسط او چیزی به شما می‌دهد. او در بازی سخت کار می‌کند و حالا عاشق این واقعیت است که گل می‌زند. وقتی این طعم را بچشید، نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. او شروع به لذت بردن از گلزنی کرده است اما وقتی به او نگاه می‌کنید و مقابل او بازی می‌کنید، گردن درد می‌گیرید! او مقابل صورت شماست و فشار می‌گذارد و به روشی درست به شما حمله می‌کند و گل می‌زند.»

آنری نظر خود را چنین ادامه داده است: «من نمی‌دانم در باشگاه قدیمی او چه اتفاقی افتاده است. من او را بارها دیدم که در سمت چپ بازی می‌کند، معمولاً برمی‌گردد و سعی می‌کند شوت بزند اما با قدرتش، با سرعتش، با سرسختی‌اش و بدیهی است که حالا دارد اهدافی را به آن اضافه می‌کند. او مردی است که هیچ‌کس از او انتظار نداشت کاری که انجام شد را انجام دهد، به‌خصوص به‌عنوان بازیکن پست ۹ ولی او این کار را انجام می‌دهد. بنابراین ما واقعاً از این موضوع خوشحالیم.»

کیوتو هم بابت کار با آنری بسیار خوشحال بوده و در صحبت‌هایی که راجع به این سرمربی داشته، وی را پروفسور خطاب کرده و چنین گفته است: «خودم را وقف کار خواهم کرد همانطور که قبلاً انجام می‌دادم، تمرکز دارم و تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را ارائه دهم. پروفسور تیری آنری همیشه به من تاکید می‌کند که کار کردن پاداش می‌آورد، نمی‌توانم آرامش داشته باشم و باید به کار ادامه دهم.»

با این حال کیوتو مهاجمی خشن هم در طول دوران فوتبالش بوده و سه بار با ضربه‌ای که به بازیکن مقابلش زده جنجال‌ساز شده است. اولین مرتبه این اتفاق زمانی که مهاجم هندوراسی جوان بوده و در تیم ویسلا کراکوف لهستان بازی می‌کرده، رخ داده است. کیوتو در یک بازی جام حذفی در ۳۱ آگوست ۲۰۱۲ پا روی پای بازیکن حریف گذاشت و پنج بازی محروم شد. پس از بازگشت، وی جایگاه خود را از دست داده بود و در چند بازی به عنوان یار تعویضی حضور داشت تا اینکه در ژانویه ۲۰۱۳ قراردادش فسخ شد و به تیم اصلی خود بازگشت.

بار دوم زمانی که کیوتو در هیوستون دینامو حضور داشت حرکتی خشن انجام داد و با ضربه آرنج از پشت سر به مدافع حریف از بازی اخراج شد و تیمش این مسابقه را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد. پس از بازی ولمر کابررا سرمربی دینامو با تقبیح حرکت کیوتو از تیم حریف عذرخواهی کرد و چنین گفت: «بیش از این تحمل نخواهم کرد، زیرا ما آمده‌ایم فوتبال بازی کنیم. من از هواداران، تیم حریف و خودمان و کل لیگ به خاطر اتفاقی که امروز افتاد عذرخواهی می‌کنم.»

البته کیوتو بابت این اتفاق در رسانه‌های اجتماعی عذخواهی کرد ولی وی علاوه بر محرومیت خودکار به دلیل دریافت کارت قرمز، یک بازی دیگر هم تعلیق شد و مبلغی را هم به دلیل رفتار خشونت‌آمیز و عدم خروج سریع از زمین پس از دریافت کارت قرمز جریمه شد. کیوتو پس از محرومیت به تیم اصلی دینامو برنگشت و اجازه حضور در رختکن را نداشت و جدا از سایر اعضای تیم تمرین می کرد و در نهایت از دینامو هیوستون جدا شد.

این اتفاق یک بار دیگر هم برای مهاجم جدید تراکتور در تیم مونترال افتاد و وی در بازی برابر فیلادلفیا یونیون گلزنی کرد ولی در دقیقه ۱۶ بازی به دلیل ضربه آرنج به بازیکن حریف اخراج شد. رومل این‌بار هم دو جلسه محروم و مبلغی جریمه شد.

حال باید دید مهاجم هندوراسی که شم گلزنی خوبی هم دارد در تیم جدید خود تراکتور چه خواهد کرد و چه عملکردی در اولین تجربه حضور در آسیا خواهد داشت.

گزارش از حامد حاجی‌محمدی

1997