برنده توپ طلا در بخش زنان، جایزه د بست را هم برد

برنده توپ طلا در بخش زنان، جایزه د بست را هم برد

پایگاه خبری فوتبالی- مراسم بهترین های سال فیفا امشب در لندن برگزار شد تا برندگان جوایز امسال مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، مراسم د بست یا بهترین های سال فیفا امشب در لندن برگزار شد و در بخش زنان سه جایزه بهترین بازیکن، مربی و دروازه بان اهدا شد.

در بخش بهترین بازیکن زن، آیتانا بونماتی ستاره تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا و باشگاه بارسلونا به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا معرفی شد. آیتانا در یک سال گذشته به تمام جوایز فردی، باشگاهی و ملی از جمله قهرمانی در جام جهانی زنان، قهرمانی در لیگ قهرمانان زنان اروپا و توپ طلا دست یافته است و با این جایزه سال درخشان او تکمیل شد. 

در این بخش لیندا کایسدو از تیم‌ ملی کلمبیا و جنیفر هرموسو از تیم ملی اسپانیا دوم و سوم شدند. نکته جالب اینکه در دو‌ سال گذشته الکسیا پوتیاس از بارسلونا و ‌تیم‌ ملی اسپانیا این جایزه را برده است و امسال هم این جایزه به یک بازیکن بارسلونایی و اسپانیایی رسید.

در بخش بهترین مربی زن، سارینا ویگمن سرمربی تیم ملی انگلیس بالاتر از اما هِیز از چلسی و جاناتان خیرالدز از بارسلونا برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد.

در بخش بهترین دروازه بان زن هم مری ارپس دروازه بان منچستر یونایتد و ‌تیم‌ ملی انگلیس برای دومین سال متوالی بهترین دروازه بان سال فیفا شد. کاتالینا کول دروازه بان بارسلونا و‌ تیم ملی اسپانیا جدی ترین رقیب ارپس بود که دوم شد. 

امسال فیفا یک جایزه ویژه هم در بخش زنان داشت. جایزه ویژه فیفا به پاس سال ها فعالیت حرفه ای مارتای برزیلی به این بازیکن اهدا شد.

۶۰۰۱