بیرانوند و پاک کردن کابوس پنالتی در جام ملتهای آسیا

بیرانوند و پاک کردن کابوس پنالتی در جام ملتهای آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا بیرانوند مقابل امارات هم نتوانست کلین‌شیت کند تا آمار خوبی در دور گروهی ثبت نکند اما با مهار یک پنالتی یکی از ستاره‌های قلعه‌نویی در این برد شیرین بود.

به گزارش فوتبالی، هر وقت حرف از پنالتی شود و جام ملت‌های آسیا خاطرات تلخ زیادی برای ما زنده می‌شود اما هیچ‌کدام به پای بازی با عراق نخواهد رسید. تیم کارلوس کی‌روش که می‌توانست در مرحله یک چهارم نهایی عراق را شکست دهد و به نیمه نهایی برود در یک گرداب عجیب گرفتار شد. 

گردابی که شماره یک آن بازی یعنی علیرضا حقیقی نتوانست کوچکترین کمکی برای ورود به آن انجام بدهد. 8 پنالتی زده شده و 7 گل خورده و یک ضربه هم به اوت رفت تا حقیقی در آن بازی حتی یک پنالتی را هم نتواند مهار کند. 

بعد از این حذف تلخ بود که ترس ایران از ضربات پنالتی بیشتر از قبل شد و این ضیافت شکل کابوس‌وارتری به خود گرفت. بعد از حقیقی و با حضور علیرضا بیرانوند هنوز هم از پنالتی می‌ترسیم اما کمی کم‌تر از قبل. 

بعد از آن بازی منحوس و بعد از حضور بیرانوند درون دروازه دو بار در جام ملت‌های آسیا با ضربه پنالتی مواجه شدیم. اولین بازی با عمان در مرحله یک هشتم نهایی 2019 که در دقیقه 2 یک پنالتی به ضرر ما اعلام شد و بیرانوند با مهار آن تیم ملی را در بازی نگه‌ داشت تا در نهایت برنده از میدان خارج بشود. دومین پنالتی هم مقابل امارات بود. پنالتی‌ای که اگر گل می‌شد با تساوی بازی احتمال رقم‌خوردن هر نتیجه‌ای در پایان 90 دقیقه وجود داشت. بیرانوند اما بار دیگر در روزهایی که با کلین‌شیت رابطه خوبی ندارد باز هم پنالتی را مهار کرد تا یک بار دیگر در یک برد تیم ملی نقش پررنگی داشته باشد.

4326