چرا فدراسیون فوتبال اسپانیا دوست دارد که بارسلونا در لالیگا اول یا دوم شود؟

چرا فدراسیون فوتبال اسپانیا دوست دارد که بارسلونا در لالیگا اول یا دوم شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - حذف بارسلونا از یک چهارم نهایی کوپا دل ری نه تنها باشگاه  کاتالان بلکه فدراسیون فوتبال اسپانیا را هم نگران کرده است چرا که آنها ممکن است که پنج میلیون یورو ضرر کنند!

به گزارش فوتبالی، در سالهای اخیر عربستان میزبان سوپرجام اسپانیا بوده و برای میزبانی این تورنمنت سالی 40 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا می پردازد اما اگر رئال یا بارسا در این تورنمنت حضور پیدا نکنند، پنج میلیون یورو از این مبلغ کم می شود. در حقیقت اگر بارسلونا نتواند در سوپرجام سال آینده حضور پیدا کند، فدراسیون فوتبال اسپانیا پنج میلیون یورو متضرر خواهد شد!

سوپرجام فوتبال اسپانیا در سالهای اخیر به شکل چهار تیمی برگزار می شود که دو فینالیست کوپا و دو تیم اول لالیگا در آن حضور پیدا می کنند. اگر این چهار تیم مشترک باشند هم تیم سوم لالیگا یا یکی از تیم های حاضر در نیمه نهایی کوپا به سوپرجام راه پیدا می کنند. 

بارسلونا در حال حاضر از کوپا حذف شده و قطعا از مسیر این تورنمنت نمی تواند به سوپرجام برسد. از سویی بارسلونا هشت امتیاز تا ژیرونا و هفت امتیاز تا رئال مادرید در صدر جدول لالیگا فاصله دارد. اگر بارسلونا بخواهد به سوپرجام راه یابد، قطعا باید در لالیگا اول یا دوم شود!

البته یک حالت استثنا هم این است که اتلتیکو مادرید یا بیلبائو که هنوز در کوپا حضور دارند، قهرمان این تورنمنت بشوند و در لالیگا نیز اول یا دوم بشوند و در آن صورت تیم سوم لالیگا به سوپرجام راه پیدا می کند که این حالت بسیار بعید است چرا که به طور مثال اتلتیکو یازده امتیاز تا صدر جدول لالیگا و ده امتیاز تا رتبه دوم فاصله دارد!

اگر بارسلونا به سوپرجام راه پیدا نکند، فدراسیون فوتبال اسپانیا پنج میلیون یورو ضرر می کند و باید دید که آیا بارسایی ها تا آخر فصل می توانند این شرایط را تغییر بدهند یا نه.

4125