موفقیت سه داور ایرانی در دوره بین‌المللی در عمان

موفقیت سه داور ایرانی در دوره بین‌المللی در عمان

پایگاه خبری فوتبالی- سه داور ایرانی پس از حضور در دوره بین‌المللی داوری در عمان موفق به کسب درجه کاندیدای بین‌المللی شدند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، یک دوره داوری بین‌المللی والیبال با تدریس ولید عبدالصمد مصری تبار و کمک مدرسی ابراهیم النعمه از تاریخ 4 تا 10 بهمن‌ماه در کشور عمان برگزار شد که فدراسیون والیبال با نظر کمیته داوران از هر سه سهمیه خود برای حضور و ارتقای داوران والیبال ایران استفاده کرد.

بر این اساس راحله اکبرزاده، حامد آقابراری و سجاد خان‌بابازاده با معرفی فدراسیون والیبال در این دوره حضور پیدا کردند که با موفقیت این دوره را سپری کرده و به درجه کاندیدای بین‌المللی دست یافتند.

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا داوران ملی پس از معرفی و ثبت نام در سیستم وی ای اس فدراسیون جهانی والیبال و ارائه گزارش فعالیت آن‌ها، می‌توانند با معرفی فدراسیون والیبال کشورشان در دوره‌های بین‌المللی شرکت کرده و به درجه کاندیدای بین‌المللی نائل می‌شوند.

این کاندیدهای بین‌المللی پس از قضاوت در مسابقات آسیایی تبدیل به داور AVC شده و در ادامه با قضاوت در مسابقات جهانی روند داوری را به این ترتیب طی خواهند کرد.در ابتدا داور FIVB در درجه C خواهند بود و در ادامه کاتاگوری B1، B2 و A را کسب خواهند کرد.

در نتیجه کاتاگوری A بالاترین درجه داوری در دنیا محسوب می‌شود و فرهاد شاهمیری تنها داور ایرانی است که در تاریخ والیبال موفق شده، به عنوان داور FIVB کاتاگوری A دریافت کند.

1999