دلیل دلخوری فوق‌ستاره کره از پارک جی‌سونگ

دلیل دلخوری فوق‌ستاره کره از پارک جی‌سونگ

پایگاه خبری فوتبالی - سون هیونگ مین هنوز بابت اتفاقی که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ افتاده از پارک جی‌سونگ ناراحت است.

به گزارش فوتبالی، کره‌جنوبی در حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا توانست با کامبک در دقیقه ۹+۹۰ و سپس برتری در ضربات پنالتی بر عربستان سعودی چیره شده و به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند.

کره‌ای‌ها در حالی توانستند در ضربات پنالتی پیروز شوند که شاید کسی انتظار کمتری از دروازه‌بان دوم این تیم که با مصدومیت دروازه‌بان اول درون دروازه قرار گرفته بود، داشت ولی شاگردان یورگن کلینزمن با درخشش سنگربان خود و البته تجربه بالای بازیکنانش در نواختن ضربات پنالتی به دور بعدی رسیدند و سون هیونگ مین به عنوان کاپیتان کره و سرشناس‌ترین بازیکن این تیم، پشت اولین ضربه پنالتی ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد تا روحیه خوبی به همبازیانش داده باشد.

حالا یک روز بعد از این بازی، نقل قول جالبی از کاپیتان کره منتشر شده که گفته است: «من هنوز هم به شوخی به پارک می‌گویم که او را بابت جام ملت‌های ۲۰۱۱ مقصر می‌دانم.  پنالتی‌زنان اول و آخر بسیار مهم هستند. وقتی مربی به من گفت که اولین پنالتی را بزنم، مخالفتی نداشتم.»

در رابطه با این مسابقه گفته می‌شود که پارک جی‌سونگ ستاره آن روزهای کره که در منچستریونایتد شاگرد سر الکس فرگوسن بود، در بازی کره و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای سال 2011، حاضر به زدن ضربه پنالتی نشد و هر سه پنالتی اول کره خراب شد تا کره نتواند فینالیست شود.

1997