مدافعی از آفریقا و ده سال حضور متداوم در ایران!

مدافعی از آفریقا و ده سال حضور متداوم در ایران!

پایگاه خبری فوتبالی -مدافع مالیایی فولاد رکورد قابل توجهی به عنوان یک بازیکن خارجی دارد.

به گزارش فوتبالی، موسی کولیبالی نام مدافعی آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. بازیکن‌ ۳۰ ساله‌ای که هم‌اکنون در فولاد خوزستان مشغول بازی است و رکورد قابل توجهی به عنوان یک بازیکن خارجی در فوتبال ایران ثبت کرده است.

کولیبالی در ۲۰ سالگی و پس از یک سال بازی در سطح بزرگسالان کشور خود مالی، به فوتبال ایران آمده و با استقلال خوزستان قرارداد بست. وی سه سال عضو قهرمان سابق لیگ ایران بود و در دوران حضور عبدالله ویسی در سپاهان توسط این سرمربی به اصفهان کوچ کرد.

او فقط یک فصل در سپاهان بود و دوباره به استقلال خوزستان برگشت ولی این‌بار مدافع اهل مالی یک فصل در جمع آبی‌های خوزستانی باقی ماند و فصل بعد به نفت مسجدسلیمان پیوست؛ جایی که موسی یک سال هم برای این تیم بازی کرد.

کولیبالی پس از یک سال بازی در مسجدسلیمان راهی دیگر تیم خوزستانی فولاد شد و امسال پنجمین فصلی است که این مدافع بلند قامت در جمع فولادمردان حضور دارد و نکته جالب اینکه او دهمین سال حضورش در فوتبال ایران را تجربه می‌کند.

بازیکنی که در ۲۰ سالگی به فوتبال ایران آمد، فقط برای یک تیم در کشورش بازی کرده و سایر تیمهای دوران حرفه‌ای او مربوط به فوتبال ایران است.

1997