سود تمام‌نشدنی استقلال از نقل و انتقال صیادمنش

سود تمام‌نشدنی استقلال از نقل و انتقال صیادمنش

پایگاه خبری فوتبالی - انتقال جدید اللهیار صیادمنش باز هم سود مالی برای استقلال داشته است.

به گزارش فوتبالی، اللهیار صیادمنش خرید باشگاه استقلال از سایپا بود که توانست یک فصل در پیراهن آبی این تیم بدرخشد و همین موضوع کافی بود تا این بازیکن جوان خیلی زود مشتریان اروپایی پیدا کند و در نهایت در زمان مدیرعاملی امیرحسین فتحی و معاونت ورزشی علی خطیر، اللهیار با قراردادی به فنرباغچه ترکیه پیوست.

اما تنظیم قرارداد صیادمنش در آن زمان به قدری درست و حرفه‌ای بوده که این بازیکن هنوز هم با انتقالاتی که در اروپا تجربه می‌کند، باشگاه آبی پایتخت را از سود مالی ترانسفر خود منتفع می‌کند و در جدیدترین انتقال اللهیار که به وسترلو بلژیک بوده، باشگاه استقلال چیزی حدود ۳۵۰ هزار پوند معادل ۲۵ میلیارد تومان به جیب خواهد زد.

گفته می‌شود در قرارداد این بازیکن بندی گنجانده شده که در صورت انتقال اللهیار بین تیم‌های اروپایی، استقلال هم مبلغی در این زمینه اخذ خواهد کرد. اما بیشترین سود استقلال از فروش صیادمنش به هال‌سیتی بود که باعث شد آبی‌ها ۲۰ درصد از منافع حاصل از این فروش یعنی چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار دریافت کنند.

جالب اینکه بدانید صیادمنش در انتقال اول خود از استقلال به تیم ترکیه‌ای هم مبلغ ۷۵۰ هزار یورو برای استقلال آورده داشت و با پیوستن به هال‌سیتی ۹۰۰ هزار یورو استقلال سود کرد و حالا هم با انتقال به وسترلو بلژیک، آبی‌ها ۳۵۰ هزار پوند به جیب زده‌اند تا این بازیکن سودی بی‌انتها برای آبی‌ها داشته باشد و باید این موضوع را به باهوشی مدیریت وقت استقلال که علی خطیر مدیرعامل کنونی آبی‌ها هم در آن نقش داشت، نسبت داد که در تنظیم قرارداد این بازیکن جوان چنین بند هوشمندانه‌ای را گنجانده‌اند.

1997