یک اتفاق جالب توجه؛ 3 تیمِ تورنمنت اردن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

یک اتفاق جالب توجه؛ 3 تیمِ تورنمنت اردن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

پایگاه خبری فوتبالی– تیم‌های ایران، قطر، اردن و کره جنوبی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند.

به گزارش فوتبالی، با برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا چهره 4 تیم برتر مسابقات مشخص شد. تیم‌های ایران، قطر، اردن و کره جنوبی با شکست دادن حریفان خودشان به مرحله نیمه نهایی رسیده‌اند.

در نیمه نهایی اردن با کره جنوبی بازی می‌کند و ایران با میزبان مسابقات یعنی قطر. برنده‌های این دو مسابقه هم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه همین هفته برگزار می‌شود روز شنبه هفته آینده در فینال مقابل هم قرار خواهند گرفت.

نکته عجیب درباره تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 این است که 3 تیم از این 4 تیم در اواخر مهر ماه همین امسال در تورنمنت چهارجانبه اردن حضور داشتند.

در روز اول این تورنمنت تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد اردن بگذرد. در دیگر بازی این روز هم تیم ملی قطر پس از تساوی بدون گل با عراق، موفق شد در ضربات پنالتی پیروز شود

به این ترتیب تیم‌های ایران و قطر به فینال تورنمنت رسیدند. در بازی فینال ایران با 4 گل قطر را که آن روزها کارلوس کی‌روش را به عنوان سرمربی در اختیار داشت شکست داد و قهرمان شد. در بازی رده بندی هم عراق پس از تساوی دو بر دو مقابل اردن موفق شد در ضربات پنالتی 5 بر 3 به پیروزی برسد.

حالا و حدود 3 ماه و نیم پس از آن تورنمنت 3 تیم حاضر در آن به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 رسیده‌اند. این اتفاق جالبی است و می‌تواند مهر تاییدی بر صحبت‌های امیر قلعه‌نویی باشد که تورنمنت اردن را یک تورنمنت سطح بالا دانسته بود. البته خود قلعه نویی در کنفرانس مطبوعاتی در این باره صحبت کرده بود و از کسانی که از حضور ایران در آن تورنمنت انتقاد کرده بودند، انتقاد کرد.

1359