مهمترین دوئل امروز سن‌سیروس؛ جعفری و بهترین خط دفاع فصل

مهمترین دوئل امروز سن‌سیروس؛ جعفری و بهترین خط دفاع فصل

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال امروز در انزلی، برای تثبیت صدرنشینی‌اش برابر ملوان قرار می‌گیرد؛ رقیبی که در نیم‌فصل اول، یقه همه مدعیان جز همین استقلال را گرفت. 

به گزارش فوتبالی، ملوان توانست سپاهان را در نقش جهان ببرد، ذوب‌آهن را در فولادشهر شکست بدهد و ترمز گل‌گهر، پرسپولیس و تراکتور را بکشد. اما به استقلال در آزادی، باخت.

تیمِ نکونام به عنوان بهترین خط دفاع فصل راهی سن‌سیروس می‌شود. تیمی که در 16 بازی قبلی‌اش، 9 گل خورده است. آنها اما روز بسیار سختی برابر آماده‌ترین بازیکن این هفته‌های اخیر لیگ دارند: رضا جعفری. ستاره این فصل ملوان در 9 بازی یا گل زده یا پاس گل داده است. او در 6 تا از 8 بازی آخر ملوان، 4 گل زده و 4 پاس گل داده تا نشان دهد چه مهره خطرناکی است. جالب اینکه ملوان هرگاه جعفری در این فصل برایش گل زده یا گل ساخته، هرگز بازنده نبوده است: 6 برد و 3 مساوی.

جعفری در 9 بازی ملوان، 7 گل زده و 3 پاس گل داده. انزلی‌چی‌ها بدون این عملکرد درخشان، حالا 9 امتیاز کمتر داشتند و همین نشان می‌دهد بازیکن سابق سایپا و نساجی چقدر در ترکیب تیم جدیدش اثرگذار است. آمار جعفری در این فصل، فوق‌العاده بوده: 7 گل و 5 پاس گل در 16 بازی آنهم درحالیکه ملوان این فصل 21 گل زده و جعفری در نصف به علاوه یکی از آنها، تاثیر اصلی را گذاشته است. 

جعفری در ترکیب ملوان، مهاجم اصلی نیست. او بازیکنی است تقریبا آزاد که می‌تواند به همه جای زمین برود. تارتار از او ایفای نقش مهاجم دوم یا تله را می‌خواهد که جعفری به بهترین شکل ممکن اجرایش کرده است. او پشت سر محمدرضا سلیمانی یا سعید باقرپسند حرکت می‌کند و از توجه مدافعان رقیب به مهاجم اصلی، استفاده کرده و ضربه نهایی را می‌زند. 

 استقلال، حریف ویژه‌ای برای جعفری است. او این فصل همیشه در ترکیب اصلی ملوان قرار داشته جز بازی نیم‌فصل اول با استقلال که تنها 19 دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد. و حالا امروز، شاید بهترین فرصت برای او باشد تا نشان دهد در بازی رفت، تارتار با قرار ندادن او در ترکیب اصلی، مرتکب چه اشتباه بزرگی شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی