رسول کربکندی: فاصله فوتبال ما و عربستان مشخص شد/ وار را بیاورید تا کمتر اخراجی دهیم!

رسول کربکندی: فاصله فوتبال ما و عربستان مشخص شد/ وار را بیاورید تا کمتر اخراجی دهیم!

پایگاه خبری فوتبالی – از دید پیشکسوت سپاهان، شکست این تیم به الهلال، نشان‌دهنده فاصله فوتبال ایران و عربستان بود.

به گزارش فوتبالی، سپاهان به مانند بازی رفت مقابل الهلال، از حریف قدرتمند عربستانی‌اش شکست خورد تا تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، از این تورنمنت حذف شود.

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی درباره این بازی می‌گوید:" همه شرایط مثل بازی رفت بود. سپاهان در شبی که خیلی خوب بازی کرد شکست خورد. نیمه اول شیوه معمولی که تیم باید انجام می داد و حمله می‌کرد را به خوبی ارائه داد. سپاهان دو گل عقب افتاده از بازی رفت با الهلال را باید جبران می کرد و طبیعتا در نیمه اول به خوبی حمله کرد. الهلال تیم باتجربه‌ای است و توانست با فشاری که به سپاهان آورد به گل برسد. فاصله فوتبال ما و عربستان کاملا مشخص شد. 

کربکندی، اخراج دو مدافع سپاهان در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال را دلیل مهمی در باخت این تیم می‌داند:" در مقابل تیمی مثل الهلال که مهره‌های اثرگذار خوبی دارد نباید اشتباه کرد. اخراجی‌هایی که سپاهان در هر دو بازی داد باعث شد که تعادل تیم بهم بخورد و سپاهان نتواند از پس حریف خودش بر بیاید. این ناتوانی در بازی برگشت و در زمین حریف بیشتر احساس شد. سپاهان با اینکه یک گل از الهلال جلو بود ولی اخراج بازیکن باعث شد تا الهلال به راحتی گلزنی کند. ایراد در خط دفاع و ضعف در این پست فقط برای سپاهان نبود. ما حتی در تیم ملی هم همین مشکل را داشتیم و ضعف در دفاع باعث شکستمان شد. "

پیشکسوت فوتبال سپاهان، تحلیل جالبی از ورود وار به فوتبال ایران و تاثیرش بر کارت قرمز بازیکنان دارد: "اگر وار به ایران بیاید ما می‌بینیم که اشتباهات برخی بازیکنان قابل جبران نیست و داور می تواند بازیکنی را اخراج کند. این سختگیری‌ها اگر در بازی‌های داخلی انجام شود ما در بازی‌های بین‌المللی این لطمه‌ها را نمی‌خوریم و بازیکن می‌داند برخی خطاها را نباید انجام دهد چرا که باعث اخراجش می‌شود."

سرمربی اسبق سپاهان معتقد است این تیم نیاز به یک مدافع خارجی دارد:" به نظر من سپاهان در پستی به جز دفاع به بازیکنی نیاز ندارد. کادر فنی سپاهان آنجا که ضعف تیم هست را برطرف نمی‌کند و فقط هافبک و مهاجم به تیم اضافه می کنند. به نظر من متاسفانه در ایران مدافعی که بتواند نقطه ضعف دفاعی تیم ملی یا تیم‌های دیگر لیگ مثل سپاهان را پُر کند نداریم و اگر سپاهان بخواهد مدافعی را جذب کند حتما باید بازیکن خارجی بگیرد."

بخش بعدی صحبتهای کربکندی، درباره جدایی محمد قربانی از سپاهان است:" محمد قربانی بازیکن خوبی برای سپاهان بود ولی به هرحال سپاهان در همه پستها بازیکن دارد و  مشابه قربانی را با پنج درصد، ده درصد بالا پایین در تیم داریم. البته قربانی بازیکنی بود که با تاکتیک و ترکیب تیم آشناتر است و طبیعتا حضورش به تیم کمک بیشتری می‌کرد. به نظر من اعرابی تجربه بازی در میدان های بزرگ را ندارد  ولی در ترکیب این بازی مهم حضور داشت."

سوال آخر ما از کربکندی در مورد انتقادهای صورت‌گرفته از عملکرد آریا یوسفی در بازی برگشت مقابل الهلال بود. پاسخ او را بخوانید:" به نظر من طبیعی است که بازیکنان جوان یک سری اشتباهات داشته باشند. باید به این بازیکنان میدان داده شود. بازیکن جوان باید بازی‌های سخت را ببیند و به اصطلاح شلاق بخورد‌. به بازیکنی مثل آریا یوسفی باید فرصت داد. طبیعی است که دفعه بعد اشتباهات کمتری دارد. ما نباید خیلی از این بازیکنان انتقاد کنیم‌ آنها در آینده به فوتبال ما کمک خواهند کرد‌."

6768