نماینده والیبال ایران در باشگاه‌های زنان آسیا کدام تیم است؟/ سایپا و مهرسان در آخرین رالی قهرمانی

نماینده والیبال ایران در باشگاه‌های زنان آسیا کدام تیم است؟/ سایپا و مهرسان در آخرین رالی قهرمانی

پایگاه خبری فوتبالی- دو تیم سایپا و مهرسان که شایستگی خود را برای قهرمانی در لیگ برتر زنان در این فصل مسابقات ثابت کردند، فردا (سه‌شنبه هشتم اسفند) در آخرین رالی برای کسب جام بیست‌وسوم به میدان می‌روند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون والیبال، بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از پنجم آبان با حضور هفت تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده است، فردا به پایان می‌رسد.

فینال این رقابت‌ها به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هشتم اسفند به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و تیم‌های مهرسان و سایپا که برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند در دیدارهای اول و دوم، یک بر یک برابر شدند.

دو تیم سایپا و مهرسان که شایستگی خود را برای قهرمانی در لیگ برتر زنان در این فصل مسابقات ثابت کردند، فردا (سه‌شنبه هشتم اسفند) در آخرین رالی برای کسب جام بیست‌وسوم به میدان می‌روند تا قهرمان به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا 2024 معرفی شود. البته برای حضور تیم‌ها در باشگاه‌های آسیا پیشنهادات جدیدی از سوی کمیته‌های آسیا مطرح شده است، اما هنوز به تصویب نهایی کنفدراسیون والیبال آسیا نرسیده است.

تیم سایپا در مرحله مقدماتی با 11 برد و 33 امتیاز صدرنشین جدول شد و تنها یک شکست در مرحله گروهی تجربه کرد تا حریف تیم ذوب آهن اصفهان در مرحله نیمه‌نهایی شود.

نارنجی‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی با دو برد متوالی مقابل ذوب‌آهن جواز حضور در فینال را به دست آوردند.

در آن‌سوی میدان فینال، تیم مهرسان قرار دارد که در مرحله گروهی هشت برد و 25 امتیاز و جایگاه سوم جدول را کسب کرد.

شاگران فاطمه رشیدی در مرحله نیمه‌نهایی سه بار به مصاف فولاد مبارکه سپاهان رفتند که در دیدار رفت نتیجه را سه بر یک واگذار کردند، اما در دو مسابقه بعدی سه بر دو و سه بر یک تیم دوم جدول مقدماتی را شکست دادند و راهی فینال شدند.

مهرسان و سایپا در مرحله مقدماتی دو بار (26 آبان و 22 دی) با یکدیگر روبرو شدند که شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سایپا هر دو مسابقه را سه بر یک به سود خود پایان دادند و حالا  دو تیم برای پنجمین بار به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این فصل از مسابقات را مشخص کنند.

سایپا در سال 1399 قهرمان لیگ برتر زنان شد و امسال برای دومین قهرمانی تلاش می‌کند، اما مهرسانی‌ها امیدوارند با شکست سایپا برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

حضور بانوان تماشاگر در این دیدار که از ساعت 12 در سالن فدراسیون والیبال آغاز خواهد شد، رایگان و آزاد است.

2636