رکوردشکنی جدید چلسی، این بار برای بازیکنی 14 ساله!

رکوردشکنی جدید چلسی، این بار برای بازیکنی 14 ساله!

پایگاه خبری فوتبالی - چلسی در یک سال و نیم اخیر زیر نظر تاد بولی ولخرجی زیادی در بازار نقل و انتقالات داشته و حالا به نظر می رسد که آنها برای خرید بازیکنی 14 ساله، مجبور به پرداخت رقمی عجیب شده اند.

به گزارش فوتبالی، چلسی در یک سال و نیم اخیر زیر نظر تاد بولی به شکل دیوانه واری در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده است.  با وجود هزینه 1.1 میلیارد یورویی ، این تیم عملکرد ضعیفی در ماه های اخیر داشته و توفیقی به دست نیاورده است. روحیه چلسی پس از شکست در مقابل لیورپول در فینال جام اتحادیه خوب نیست.

هر چند که چلسی برای خرید بازیکنانی نظیر کایسدو یا مودریک ارقامی نجومی را پرداخته اما به نظر می رسد که آنها حتی برای خرید بازیکنی 14 ساله نیز باید مبلغ عجیبی را بپردازند.

فوتبال اینسایدر گزارش داده است که بر اساس حکم دادگاه، چلسی موظف شده تا برای خرید بازیکنی 14 ساله از برایتون در سال 2022، مبلغ 4.25 میلیون پوند بپردازد. نام بازیکن مذکور، "شومیرا موئکا" است که در حال حاضر شانزده سال سن دارد.   دادگاه اعلام کرده است که چلسی در ابتدا باید یک میلیون پوند به برایتون بپردازد که بر اساس عملکرد این بازیکن، این مبلغ می تواند تا 4.25 میلیون پوند افزایش پیدا کند.  در واقع اگر موئکا به صد بازی در چلسی برسد و به تیم ملی انگلیس راه پیدا کند، چلسی موظف است که کل این مبلغ را به برایتون بپردازد!

موئکا که در انگلیس متولد شده و والدینی اهل زیمباوه دارد، در سن 9 سالگی به باشگاه برایتون ملحق شد و در سن چهارده سالگی برای تیم زیر 18 سال آنها بازی کرد. چلسی در ابتدا تصور می کرد که پدیده برایتون را به صورت رایگان خریده اما حالا به پرداخت مبلغی قابل توجه برای انتقالش محکوم شده اند.

گران ترین بازیکن 14 ساله تاریخ بریتانیا، شیل اوجو بوده است که لیورپول برای انتقالش به باشگاه دونس مبلغ دو میلیون پوند پرداخته بود و حالا موئکا می تواند رکورد او را بشکند!

4125