گل‌گهر اوزونیدیس در مسیر جوانگرایی

گل‌گهر اوزونیدیس در مسیر جوانگرایی

پایگاه خبری فوتبالی- توجه ویژه به جوان‌گرایی و میدان دادن به بازیکنان جوان سیاستی است که باشگاه گل‌گهر در پیش گرفته است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه گل گهر سیرجان با انتشار تصویر زیر نوشت

جوان‌گرایی گل‌گهر الگویی برای بازیکن‌سازی و تقویت تیم ملی

توجه ویژه به جوان‌گرایی و میدان دادن به بازیکنان جوان، به عنوان سیاست مورد تاکید باشگاه گل‌گهر و استراتژی بلندمدت سرمربی این تیم، موجب شده تا برخی کارشناسان فوتبالی به تحسین این رویکرد روی آورند.

سیاستی که بر 2 محور تبدیل شدن سیرجان به جایگاهی برای بُروز و ظهور نسل جوان و همچنین بازیکن سازی برای فوتبال باشگاهی و ملی استوار است.

تاسیس آکادمی فوتبال و توجه ویژه به بازیکنان پایه در رده‌های سنی مختلف و استفاده از مربیان دارای دانش روز نیز در همین راستا صورت پذیرفت.

یکی از نتایج این نگاه زیرساختی به بحث جوان‌گرایی و بازیکن‌سازی، در چینش بازیکنان توسط مارینوس اوزونیدیس در دیدار مقابل نساجی رخ داد. به نحوی که در ۲۰ دقیقه‌ی پایانی، میانگین سنی گل‌گهر به عدد ۲۴ سال رسید و گل‌ سوم توسط 2 بازیکن جوان این تیم، لطیفی‌فر و سحرخیزان به ثمر رسید تا مهر تاییدی بر استراتژی‌های سرمربی یونانی گل‌گهر بزند.

رویکرد حرفه‌ای باشگاه گل‌گهر در تاسیس آکادمی فوتبال و توجه به بازیکنان پایه موجب شده تا امروزه از این تیم و سیرجان به عنوان کارخانه‌ جدید بازیکن سازی ایران نام برده شود.

امری که بدون شک در آینده موجب رشد فوتبال کشور و تقویت پایه‌های تیم ملی خواهد بود."

1999