گزارش ویژه/ چرا چک اسپانسر موبایلی باشگاه استقلال برگشت خورد؟

گزارش ویژه/ چرا چک اسپانسر موبایلی باشگاه استقلال برگشت خورد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای باشگاه استقلال با شرکت موبایل موسوی آمل در آستانه بازی با پرسپولیس وارد مرحله تازه‌ای شده است.

به گزارش فوتبالی، ماجراهای شرکت «موبایل موسوی» و باشگاه استقلال بعد از یک شروع خوب و قابل قبول، وارد یک مرحله عجیب شده است.

حالا چند روز قبل از دربی 103 موسوی صاحب فروشگاه موبایل موسوی این شرکت باشگاه استقلال را تهدید کرده است که بعد از دربی یک سری توضیحات درباره قرارداد همکاری که بین دو طرف بسته شده است خواهد داد.

مدیر این شرکت روز گذشته ویدئویی از خودش منتشر کرد که در آن گفته بود: «جلسه بین ما و باشگاه استقلال برگزار شد و همان طور که پیش‌بینی می‌کردیم باشگاه استقلال به ما فقط به چشم یک بنگاه پول یا بانک نگاه می‌کند. هیچ تعاملی با ما نداشتند و هیچ تغییری در رفتارشان ندیدیم. به این ترتیب ما علیرغم میل قلبی خودمان ناچاریم طبق قانون و آنچه در قرارداد آمده عمل کنیم. ما در سخت‌ترین شرایط به استقلال کمک کردیم اما استقلال در شرایط سخت کمکی به ما نکرد و ما را تنها گذاشت.»

حالا این داستان از کجا شروع شد؟ واقعیت این است که هیچ اختلافی بین دو طرف قرارداد وجود نداشت و همکاری خوبی بین استقلال و موبایل موسوی شکل گرفته بود. اما از وقتی خبر کلاهبرداری شرکت «کوروش کمپانی» منتشر شد وضعیت به هم ریخت.

درست در همان روزها بود که محل تبلیغ این شرکت روی پیراهن استقلال عوض شد. از روزی که این همکاری آغاز شده بود نام موبایل موسوی با فونت درشت پشت پیراهن بازیکنان استقلال حک می‌شد. اما بعد از روشن شدن ماجرای «کوروش کمپانی» و بروز برخی شایعات، از بازی با ملوان در انزلی نام موبایل موسوی از پشت پیراهن‌ها پاک شد و به روی شانه‌ها (هر دو شانه) منتقل شد.

مشکل دقیقا از همان جا شروع شد. از اواسط این بازی بود که برخی رسانه‌ها با دیدن پشت پیراهن بازیکنان استقلال مدعی شدند نام موبایل موسوی از پیراهن‌ها پاک شده است. در حالی که این نام پاک نشده بود بلکه به شانه‌ها منتقل شده بود. 

اما خود مدیران این شرکت هم تصور کردند نام شرکت‌شان از روی پیراهن‌ها حذف شده است. بعد هم خبر آمد یک چک به مبلغ 10 میلیارد تومان که به عنوان بخشی از قرارداد اسپانسرینگ به باشگاه استقلال داده شده بوده قبل از شروع همان بازی که نام موبایل موسوی از پشت پیراهن به شانه ها منتقل شده بود، پاس نشده است! این در حالی است که موبایل موسوی پیش از این، 40 میلیارد تومان به باشگاه استقلال داده بود. 

به این ترتیب به نظر می‌رسد که شرکت موبایل موسوی ابتدا خلف وعده کرده و بعدها هم اعلام کردند که به دلیل تغییر در محل تبلیغ روی پیراهن، این چک را پاس نخواهد کرد که محل منازعه حقوقی شده است.

در هر حال، به دلیل تشابه مدل فروش گوشی‌های این شرکت با مدل فروش شرکت کوروش کمپانی، این تصور به وجود آمد که ممکن است موبایل موسوی هم نتواند به تعهداتش در قابل مشتریان عمل کند. البته جسته و گریخته در فضای مجازی اخبار و ویدئوهایی درباره اعتراض برخی شهروندان به شرکت موبایل موسوی هم منتشر شده است اما خود موسوی چنین اعتقادی نداشت و گفت به همه تعهداتش عمل خواهد کرد.

باید دید در روزهای آینده درباره موبایل موسوی چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آیا در دربی روی پیراهن استقلال حضور دارد یا نه.

1359