گزارش ویژه/ 65 میلیارد تومان، هزینه دعوت از ستاره‌ها به تلویزیون برای برنامه‌های سال تحویل!

گزارش ویژه/ 65 میلیارد تومان، هزینه دعوت از ستاره‌ها به تلویزیون برای برنامه‌های سال تحویل!

پایگاه خبری فوتبالی- دعوت از ستاره ها به تلویزیون برای برنامه‌های ویژه تحویل سال، حسابی جنجالی شده است و هر روز اخبار عجیبی در این باره منتشر می‌شود.

به گزارش فوتبالی، پس از اینکه ارقام دعوت برخی ستاره های فوتبال ایران که شاغل در تیم ملی بودند و در خلال اردوی تیم ملی، به خاطر ارقام خوبی که تلویزیون به آنها می داد، اردوی تیم ملی را ترک کردند، توسط فوتبالی فاش شد (البته فوتبالی به جهت برخی مسایل جزییات و رقم دقیق هر بازیکن را اعلام نکرد اما ارقام از 300 میلیون تومان شروع می‌شد و تا 1 میلیارد تومان رسیده بود) حالا خبرهای جدیدی به گوش رسیده که می‌تواند قابل توجه باشد.

پیش از اینکه به این ماجرا بپردازیم یک خبر جالب درباره یکی از ستاره ها به فوتبالی رسیده که در نوع خودش جالب است. برنامه قهرمان ایران، برنامه‌ای است که بهترین تیمهای ملی و ورزشکاران هر رشته را به نظرسنجی می‌گذارد و آنها را دعوت می‌کند تا مخاطبان برنامه به ستاره‌ها رای بدهند. برنامه ای که با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و رسانه ملی هر روز روی آنتن می رود. یکی از ستارگان تیم ملی که از کاندیدای بهترین بازیکن سال است، به این برنامه دعوت شده اما او گفته حداقل 800 میلیون تومان می گیرد تا به شبکه ورزش برود. این ستاره تیم ملی حتی به این نکته اشاره کرده که وقتی یکی از همبازیانش یک میلیارد تومان گرفته و به برنامه تحویل سال رفته چرا او نباید اندازه او یا حداقل با اختلاف 100 یا 200 میلیون تومان بگیرد؟ 

این اتفاق به گوش وزیر ورزش و جوانان رسیده و حتی کیومرث هاشمی با امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی تماس گرفته که این برنامه با دیگر برنامه‌های سال تحویل شبکه‌ها فرق دارد و وزارت ورزش در این برنامه دخیل است و چرا بازیکنان چنین ارقامی مطرح می‌کنند؟ امیر قلعه‌نویی هم لب به گلایه گشوده و گفته که دعوت کردن بازیکنان تیم ملی به ویژه برنامه سال تحویل و ارقامی که مطرح شده و برخی بازیکنان گرفته‌اند، فضای اردوی تیم ملی را به هم ریخته است و در این باره کاری نمی‌تواند بکند. وقتی یک برنامه به بازیکنی 600 یا 800 میلیون یا یک میلیارد تومان می دهد، بازیکن برایش مهم نیست که کدام برنامه و کدام شبکه و با چه بودجه‌ای بازیکن را دعوت می‌کند.

در این میان، خبری به گوش رسیده که یکی از شبکه های تلویزیونی حدود 40 میلیارد تومان برای دعوت از ستارگان ورزش و سینما و تلویزیون و خوانندگان هزینه کرده است. 

حتی اعطای رقم 70 هزار دلار به ادگار داویدز منتشر شد که در نوع خودش عجیب بود چرا که ستارگان قبلی که به تهران و برنامه های تلویزیونی آمده بودند، نهایت تا 20 هزار یورو می‌گرفتند. البته هنوز عدد 70 هزار دلار تایید نشده است اما همین رقم هم در نوع خودش عجیب است. این ستاره هلندی، حتی به اردوی تیم ملی فوتبال ایران هم رفت و آنجا هم حضور یافت و عکس و ویدیو از حضور او منتشر شد. در این میان یک شبکه تلویزیونی دیگر هم حدود 25 میلیارد تومان برای حضور ستاره‌ها در ویژه برنامه سال تحویل هزینه کرده است.

این در حالی است که برخی خبرها حاکی از آن است که یکی شرکتهای دولتی که در حوزه صنعت، فعالیت دارد، اسپانسر 40 میلیارد تومانی یکی از شبکه‌ها شده که البته باید دید چقدر این گمانه‌ز‌نی درست است. در کل این اتفاق یعنی هزینه چند ده میلیاردی تلویزیون، در طول سال هم به ضرر خودش است و هم به ضرر پلتفرم‌ها تمام می‌شود. چرا که ستاره ها باید در طول سال هم به برنامه‌های مختلف تلویزیون بیایند و میهمان برنامه‌ها شوند. با این اتفاق آنها در طول سال هم چنین ارقامی را می‌خواهند و آن وقت است که کار تلویزیون برای جذب مخاطب به مشکل می‌خورد. چون آن زمان دیگر اسپانسری نیست که بخواهد هزینه کند. این ماجرا درباره پلتفرم‌های آنلاین هم صدق می کند و آنها اتفاقا باید بیشتر از تلویزیون هزینه کنند

در پایان گزارش، به این نکته هم اشاره کنیم که کانال تلگرامی صبا که اخبار تلویزیون و برنامه‌هایش را پوشش می‌دهد در پستی اشاره کرده که برنامه «سال نو» شبکه سه با اختلاف و میزان ۲ میلیون بازدید پربیننده‌ترین برنامه سال تحویل تلویزیون در سایت تلوبیون شده است. پس از این برنامه، برنامه‌های شب عیدی شبکه دو با ۳۲۳ هزار بازدید و آی نسیم سحری عید شبکه نسیم، شد با ۲۹ هزار بازدید در رتبه‌های بعدی قرار دارند!

نکته عجیب این است که ویوی دو میلیونی شبکه سه عدد چندان بالایی در تلوبیون هم نیست که بخواهد آمار ویژه‌ای به حساب بیاید و در تلوبیون هم برنامه‌هایی هستند که بدون اینکه شب عید هم پخش شده باشند، ویوهای چند میلیونی و به مراتب بیشتر از عدد دو میلیون داشته‌اند. ویوهای چند میلیونی برنامه‌های شبکه سه حتی به سالهای قبل از حضور تیم فعلی شبکه هم بازمی‌گردد. برای شبکه سه، عدد دو میلیون نباید اهمیت چندانی داشته باشد. البته اعداد شبکه دو و شبکه نسیم در تلوبیون هم اعداد و ارقام قابل توجهی نیستند. 

با همه این اوصاف و این همه هزینه کردن شبکه‌های تلویزیونی، مطمئنا اول به ضررتلویزیون است و بعد به ضرر پلتفرم‌های اینترنتی.

9098