گزارش ویژه/ این جاماندگان شایسته

گزارش ویژه/ این جاماندگان شایسته

پایگاه خبری فوتبالی- جوان‌گرایی؛ قلعه‌نویی با این گذرواژه توانست مجوز ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی را پس از ناکامی در جام ملت‌ها بگیرد. 

به گزارش فوتبالی، پروسه‌ای که خودِ او تقریبا دو دهه قبل در استقلال با حذف امثال هاشمی‌نسب و بختیاری‌زاده و دین‌محمدی و طباطبایی و هموار کردن راه ورود امثال قربانی و صادقی و جباری و حیدری و یاورزاده و طالب‌لو، انجامش داد. 

آنچه درباره اولین لیست تیم ملی پس از این اعلان، وجود دارد این است که نفرات شایسته بسیاری هنوز حتی لیاقت دعوت شدن به اردو را از نظر سرمربی تیم ملی و کادر فنی‌اش ندارند درحالیکه اگر واقعا قصدی برای جوان‌گرایی وجود دارد باید به آنها گوشه‌چشمی داشت. حضور این نفرات در لیست تیم ملی، کمترین پاداش برای آنهاست تا با انگیزه‌ای دوچندان، مسیرشان را ادامه بدهند.

* دروازه‌بان

سن دروازه‌بانی برخلاف سایر خطوط، تازه بعد از 30 سالگی به دوران اوج و پختگی می‌رسد و از این نظر بابت دعوت مجدد از حسینی و بیرانوند نمی‌توان به قلعه‌نویی و کادر فنی‌اش، ایراد گرفت. ولی دروازه‌بانان جوان زیادی در این فصل لیگ برتر درخشیدند که با توجه به شرایط سنی و عملکردی‌شان قطعا شایسته‌تر از امثال آرشا شکوری برای حداقل حضور در اردوی تیم ملی بودند و هستند. نمایش علیرضا جعفرپور 23 ساله درون دروازه شمس‌آذر یا پیام پارسای 21 ساله به عنوان دروازه‌بان اصلی صنعت نفت یا حتی پارسا جعفری 24 ساله برای ذوب‌آهن یا حبیب فرعباسی 26 ساله چه در ملوان و چه پیش از آن در ذوب‌آهن اما دیده نشد.

* مدافع

وقتی شجاع خلیل‌زاده 34 ساله و کنعانی‌زادگان 30 ساله به تیم ملی دعوت شده‌اند چرا نباید اثری از نام مثلا آرمین سهرابیان 28 ساله یا علی نعمتی 28 ساله یا عارف آقاسی 27 ساله در بین دعوت‌شده‌ها باشد؟ چرا کسی دانیال اسماعیلی‌فرد را ندیده؟ چون 31 ساله است؟ میلاد زکی‌پور 28 ساله آماده‌تر از روزهای دعوت شدن به تیم ملی در ابتدای دوران سرمربیگری قلعه‌نویی و حضور این کادر فنی، نیست؟ امکان دادن یک فرصت به پدرام قاضی‌پور 25 ساله وجود ندارد؟ 

اصلا کسی درباره ابوالفضل رزاق‌پور 26 ساله و عملکردش در این فصل برای گل‌گهر چیزی می‌داند؟ درباره محمدحسین فلاح 24 ساله چطور؟ 

* هافبک

محمد عمری 24 ساله بابت نمایش‌های درخشان در پرسپولیس و ملوان، شایسته حضور در اردوی تیم ملی نیست؟ رضا اسدی 28 ساله در اوج دوران فوتبالش قرار ندارد؟ نقش ویژه رضا شکاری 25 ساله در پایان بحران سپاهان را کسی ندید؟ روزبه چشمی تنها 30 سال دارد یعنی 6 سال کمتر از امید ابراهیمی که اگر خداحافظی نمی‌کرد هنوز جزو ملی‌پوشان بود. رضا جعفری 27 ساله که این فصل، همه کاره ملوان بوده چطور دیده نشد؟ در این قاب حتی می‌توان نام احمدرضا زنده‌روح را هم نوشت ولواینکه 31 ساله باشد. گزاف نیست اگر بگوییم قلعه‌نویی و کادر فنی‌اش اصلا نمی‌دانند ملوان، هافبک تکنیکی و بازیسازی به نام مهران احمدی دارد که فقط 24 ساله است.

* مهاجم

بی‌تردید هیچ عقل سلیمی روی زوج مرگبار سردار آزمون و مهدی طارمی، خط قرمز نمی‌کشد. برخلاف سایر خطوط، قلعه‌نویی و کادر فنی‌اش مهاجمان جوان خوبی را هم به اردو دعوت کرده‌اند و شاید بتوان گفت فقط نام رحمان جعفری 27 ساله از قلم افتاده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی