ادعای بخش رسانه‌ای تیم ملی؛ کسی از قلعه‌نویی برای مصاحبه تلویزیونی دعوت نکرد!

ادعای بخش رسانه‌ای تیم ملی؛ کسی از قلعه‌نویی برای مصاحبه تلویزیونی دعوت نکرد!

پایگاه خبری فوتبالی- بخش رسانه‌ای تیم ملی با انتشار یک بیانیه، به دفاع از سرمربی ایران در پی جریمه ای.اف.سی پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح امروز برخی از احکام خود را صادر کرد که بر این اساس، امیر قلعه‌نویی و چند تن از بازیکنان ملی با جریمه‌های سنگینی رو به رو شدند.

جریمه‌ای که کنفدراسیون برای قلعه‌نویی در نظر گرفته، مبلغ 10 هزار دلار است که با نرخ کنونی دلار تقریبا معادل 600 میلیون تومان می‌شود. در حکم ای.اف.سی اینطور آمده که دلیل اعمال این جریمه، غیبت سرمربی ایران در مصاحبه تلویزیونی بلافاصله بعد از بازی با قطر «با وجود درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا» بوده است.

نکنه جالب توجه در حکم ای.اف.سی این است که در آن عینا ذکر شده مسئولان کنفدراسیون از قلعه‌نویی برای مصاحبه بعد از بازی دعوت به عمل آورده‌اند، اما بخش رسانه‌ای تیم ملی ساعتی پیش بیانیه‌ای منتشر کرده که کاملا خلاف گفته‌های ای.اف.سی است و نوشته هیچکس در پایان بازی با قطر از قلعه‌نویی برای مصاحبه تلویزیونی دعوت نکرده است!

بیانیه مذکور را در ادامه می‌خوانید:

«در پی صدور حکم AFC درباره غیبت سرمربی تیم ملی در گفت‌وگوی تلویزیونی پس از بازی با قطر بخش رسانه‌ای تیم ملی اعلام می‌کند که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی همواره با احترام به قوانین حرفه‌ای، خود را ملزم به پاسخگویی به رسانه‌ها می‌داند و بر همین اساس در تمامی نشست‌های خبری قبل و بعد از بازیها و همچنین گفت‌وگوهای تلویزیونی در طول برگزاری رقابتهای جام ملتهای آسیا شرکت کرد اما در پایان بازی برابر قطر، درخواستی برای حضور او در گفت‌وگوی تلویزیونی مطرح نشد و بر همین اساس تنها در نشست خبری حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.»

بد نیست بدانید طی سال‌های اخیر، سنت جدیدی در فوتبال آسیا پیدا شده که قبلا فقط در فوتبال اروپا دیده می‌شد و به "فلش اینترویو" مشهور است. فلش اینترویو، در واقع همان مصاحبه بعد از بازی است که لحظاتی پس از سوت پایان، سرمربیان هر دو تیم مقابل تلویزیون رسمی قرار می‌گیرند و به طور مختصر پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهند بود.

این ماجرا در تمام دیدارهای جام ملت‌های آسیا هم به طور پیوسته دیده شد، به طوری که مثلا در پایان بازی کره جنوبی و اردن هم شاهد مصاحبه سرمربیان و دو بازیکن از دو تیم مقابل تلویزیون رسمی بودیم.

حال ادعای بخش رسانه‌ای تیم ملی از این حیث باید مورد توجه قرار بگیرد که دعوت نکردن از سرمربی تیم ملی ایران برای فلش اینترویو آن‌هم در پایان دیدار حساس نیمه‌نهایی، قدری دور از ذهن به نظر می‌رسد و از آنجایی که این ادعا کاملا متن صادره از سوی ای.اف.سی را نقض می‌کند، به نظر می رسد که این بیانیه مصرف داخلی دارد و ای اف سی حکم لازم الاجرایش را صادر کرده است.

7474