چراغ سبز عجیب مهندس پرتغالی؛ دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم!

چراغ سبز عجیب مهندس پرتغالی؛ دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم!

پایگاه خبری فوتبالی – ریکاردو آلوز هافبک طراح پرتغالی گفت دوست دارد پیراهن تیم ملی ایران را بپوشد!

به گزارش فوتبالی، در سال‌های اخیر فوتبالیست‌های خارجی زیادی به فوتبال ایران آمده‌اند که البته تعداد کمی از آنها کیفیت خوب و قابل قبولی داشته‌اند. اما بدون شک یکی از بهترین‌ِ آنها، ریکاردو آلوز هافبک طراح پرتغالی تراکتور است. آلوز در زمان حضور علی خطیر مدیرعامل فعلی استقلال در هیات مدیره باشگاه تراکتور به تبریز رفت. خطیر در آن زمان هم عضو هیات مدیره باشگاه تراکتور بود و هم نایب رییس هیات مدیره و مسئول مستقیم نقل و انتقالات تراکتور. او علاوه بر آلوز، دو بازیکن خارجی خوب و با کیفیت دیگر را به تراکتور برد و زنوزی مالک باشگاه تراکتور هم با این بازیکنان قرارداد بست. 

آلوز کیفیت بسیار بالایی دارد و هر کس حتی 10 دقیقه از بازی او را ببیند متوجه این مساله خواهد شد. نوع ضربه زدن او به توپ، توانایی بازی‌سازی و ارسال پاس‌های عمقی و سانترهای خطرناک بارزترین مشخصه بازی اوست.

در محافل غیر رسمی و حتی بین هواداران ایرانی در فضای مجازی مدت‌هاست این بحث مطرح شده است که آیا آلوز می‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند؟ بدون شک خیلی از علاقمندان به تیم ملی تمایل دارند این بازیکن را در لباس تیم ملی ایران ببینند. اما فارغ از این که قوانین اجازه چنین اتفاقی را می‌دهند یا باید نظر خودِ این بازیکن را بدانیم.

آلوز امروز مصاحبه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد 50 درصد قضیه حل است. او در مصاحبه تصویری با برنامه نوروز فوتبالی درباره این که دوست دارد برای تیم ملی ایران بازی کند یا نه گفته است: «چرا که نه؟ این یکی از احتمالات بود. احتمال داشت این کار را انجام بدهم. این موقعیت را داشتم که برای تیم ملی ایران بازی کنم. باعث افتخارم بود.»

آلوز اما در ادامه گفت: «با کسی در این باره صحبت نکرده بودم. فقط حرف‌های حاشیه‌ای بود که دور و بر من زده می‌شد. فقط گفته بودم احتمالش هست که چنین اتفاقی بیفتد. من از قوانین فوتبال ایران اطلاعات دارم. اما به من ربطی ندارد. من فقط دوست دارم فوتبال بازی کنم. اگر این امکان فراهم شود و من را دعوت کنند چرا که نه؟! اما پیشنهاد و دعوتی از سوی فدراسیون یا سرمربی تیم ملی نداشتم.»

آلوز درباره این که این احساس علاقه از کجا شروع شده است گفت: «این ماجرا از تبریز شروع شد و این علاقه و احساس را در من به وجود آورد. دیدم که آدم‌های خوبی دور و بر من هستند و همیشه می‌خواهند به من کمک کنند تا من بهتر شوم. من احساس کردم باید هر کاری که برای آنها و خوشحال کردن‌شان می‌توانم باید انجام بدهم و مطمئن هستم که از این کار پشیمان نمی‌شدم.»

البته افتادن این اتفاق به راحتی نیست و فیفا باید در این باره تقاضای فدراسیون فوتبال ایران و همچنین اسناد و مدارک آلوز و گذشته او را بررسی کند. در نگاه اول، این اتفاق به راحتی نمی افتد.

1359