استقلالی‌های مس، در آزادی برابر استقلال؛ بدها!

استقلالی‌های مس، در آزادی برابر استقلال؛ بدها!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال، سال 1403 را با دیداری خانگی استارت می‌زند و از مس رفسنجان، میزبانی می‌کند؛ رقیبی که در جام حذفی، خیلی زود پرونده استقلال را بست و آنها را از گردونه بازیها، بیرون انداخت. 

به گزارش فوتبالی، در ترکیب مس، 3 بازیکن با سابقه حضور در استقلال دیده می‌شوند. مردانی که به جز یک مقطع کوتاه، در بقیه لحظات استقلالی بودن، زیاد به کار آبی‌ها نیامدند و چندان محبوب سکوها نبودند.

* سجاد شهباززاده

در 3 مقطع مختلف، پیراهن استقلال را به تن کرد: لیگ‌های 14 و 16، لیگ 17 و لیگ 22. با پیراهن آبی 19 گل در 80 بازی لیگ برتری زد ولی در 25 بازی آخرش حتی یک گل هم نزد. هر 19 گل شهباززاده برای استقلال متعلق است به مقطع اول حضورش. او برای استقلال 5 گل هم در 10 بازی جام حذفی زد و کارنامه‌اش با آمار کلی 90 بازی، 24 گل و 12 پاس گل شکل گرفت. اوج درخشش شهباززاده در فصل اول استقلالی بودنش رقم خورد با 13 گل شامل یک گل در دربی و 3 پاس گل در 31 بازی و سپس در فصل دوم با زدن 11 گل شامل 4 گل در جام حذفی و دادن 9 پاس گل در 30 بازی. 

در ویترین افتخارات او با پیراهن استقلال فقط یک قهرمانی سوپرجام دیده می‌شود. یکی از لحظات تاریخی حضور شهباززاده در استقلال، موقعیتی است که فصل قبل برابر نساجی در قائمشهر هدر داد تا بازی با تساوی تمام شود.

* فرشید باقری

خرید عجیبی بود که منصوریان در کری با رقیب و برانکو انجام داد. و هرگز هم نتوانست خودش را در پیراهن آبی نشان بدهد. پست بازی یا هر موضوع دیگر، باقری اصلا بازیکن محبوب هواداران نبود و حتی در نیم‌فصل هم که اخبار برگشتنش مطرح شد، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. شایعات می‌گوید عدم تمایل باشگاه به جذب او باعث شد نکونام هم روی جذب اورونوف خط قرمز بکشد چراکه حضور بازیکن ازبک را منوط به خرید دو «فرشید» باسابقه کرده بود. 

به عنوان یک هافبک، باقری 116 بار پیراهن آبی را به تن کرد، 6 گل زد و 10 پاس گل داد. او با استقلال فاتح جام حذفی در دوران شفر شد. بهترین فصل باقری هم زیرنظر پیرمرد آلمانی رقم خورد با زدن 3 گل و دادن 4 پاس گل در 22 بازی لیگ هجدهم.

* میثم تیموری

یکی از عجیب‌ترین خریدهای تاریخ استقلال، میثم تیموری بود. بازیکنی که با درخشش در پارس جنوبی، به عنوان مدافع چپ راهی استقلال شد ولی حتی نتوانست میلاد زکی‌پور را شکست داده و وارد ترکیب اصلی شود. تیموری تنها 100 دقیقه برای استقلال بازی کرد: 90 دقیقه فیکس برابر ماشین‌سازی و دو حضور 3 و 7 دقیقه‌ای. او با پیراهن آبی، فاتح جام حذفی شد بدون اینکه یک ثانیه در این رقابتها، بازی کند. تیموری در بازی رفت این فصل، زننده تک گل بازی استقلال و مس بود و با اشتباهش، 3 امتیاز به حساب آبی‌ها واریز کرد. او با پیراهن تراکتور، یک نمایش خارق‌العاده در فینال جام حذفی برابر استقلال با آن نجات دروازه استثنایی‌اش داشت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474