شجاعی: سهل‌انگاری اول فصل باعث شد امتیازات زیادی از دست بدهیم

شجاعی: سهل‌انگاری اول فصل باعث شد امتیازات زیادی از دست بدهیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: سهل‌انگاری اول فصل باعث شد امتیازات زیادی از دست بدهیم و از این به بعد با توجه به پتانسیلی که تیم‌مان دارد، نتایج لازم را کسب خواهیم کرد.

به گزارش فوتبالی، مسعود شجاعی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گل‌گهر اظهار داشت: درباره تیم خودمان ابتدا باید بگویم، روند روبه‌رشدی داشتیم، ولی هنوز نیاز به زمان داریم، چون حداقل زمانی که برای تغییر در یک تیم لازم است، شش ماه است. من فکر می‌کنم در این زمان کوتاه و با فهم بالای تاکتیکی که بازیکنان داشتند توانستیم تغییر ایجاد کنیم. هیچ وقت فرصت نشده است که از کل اعضای تیم تشکر کنم. من خیلی اهل مصاحبه نیستم، ولی باید بگویم که اعضای تیم ما بی‌نظیر هستند. سهل‌انگاری اول فصل باعث شد امتیازات زیادی از دست بدهیم و ان‌شاءالله از این به بعد با توجه به پتانسیلی که تیم‌مان دارد، نتایج لازم را کسب خواهیم کرد.

وی درباره بازی فردای هوادار با گل‌گهر خاطر نشان کرد: تیم گل‌گهر نیاز به تعریف و گفتن من ندارد. آنها بازیکنان و تیم خوبی دارند. اوزونیدیس در گذشته مربی من بوده است. اصلاً او باعث شد که به یونان بروم. البته من حدود دو سه هفته با او کار کردم و بعد از رفتن من به یونان، اوزونیدیس به تیم دیگری رفت. در مدت کوتاهی که شاگردش بودم، انصافاً خیلی مربی قوی و کاربلدی بود. فکر می‌کنم فردا بازی قشنگی را ببینید. در این بین هر تیمی که تمرکز بالاتری داشته باشد و از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند و باهوش‌تر باشد، برنده بازی است.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در مورد اینکه چه اتفاقی افتاده است که بعد از حضور او، بازیکنانی مانند کریم اسلامی، داریوش شجاعیان و ... شرایط بهتری پیدا کردند، گفت: من سعی کردم برنامه و نظمی در تیم پیاده کنم که همه تابع آن باشد. این نظم لازمه کار بود که تیم شکل بگیرد. بعد از آن کم‌کم کارمان را پیش بردیم. در اردوی کیش خیلی‌ها پرسیدند که چرا بازی دوستانه نداریم، ما در آنجا 11 روز بدنسازی پرفشار کردیم، چون 30، 40 روز لیگ تعطیل بود و بازیکنان هم خیلی خوب استقبال کردند و یک مصدوم نیز نداشتیم. بازخورد آن را بعداً در لیگ دیدیم. تعطیلی‌های متوالی یک مقدار به ضرر ما بود و بازیکنانی که سن‌شان بالاتر از بقیه است نیاز دارند که ریتم‌شان از دست نرود و هر هفته بازی کنند، اما ما متأسفانه این ریتم را از دست می‌دادیم. بیشتر از آنکه من به بچه‌ها کمک کنم، بازیکنان به من کمک کردند تا کارمان راحت‌تر باشد. رفتار حرفه‌ای و فنی بازیکنان باعث شد که خیلی به من کمک شود. من به جرأت می‌گویم که بازیکنانی که سن بالاتری داشتند رغبت بیشتری به تمرین نشان دادند و از این موضوع من کیف می‌کنم.

شجاعی راجع به اینکه طهماسبی مربی این تیم نسبت به شرایط هوادار و رفتارهایی که با این تیم می‌شود گلایه داشته است، گفت: من نمی‌خواهم صد درصد از او دفاع کنم، در حالی که این وظیفه‌ام است. اگر یک مقدار به عقب برگردیم و از روزی که من سرمربی هوادار شدم، کم‌لطفی شده است. اگر اشتباه داوری بوده از عمد نبوده است، ولی اینکه تکرار می‌شود کم‌لطفی است. برنامه‌ریزی سازمان لیگ را هم کنار این موضوع می‌گذاریم یک مقدار به ما فشار وارد می‌شود. تیم ما هوادار ندارد و این موضوع مشکل ماست. فوتبال بدون هوادار زیبا نیست، ولی اینکه چون هواداری نداریم و مثل خیلی از تیم‌ها فشاری روی ارکان برگزارکننده بازی نمی‌گذاریم و در حق‌مان کم‌لطفی شود بد است و بدعتی می‌شود که ما هم بیانیه بدهیم و شکایت کنیم که قشنگ نیست.

وی ادامه داد: ما 100 تا هم شکایت کنیم چه فایده‌ای دارد؟! بهتر است که یک تعاملی صورت بگیرد. ما یک بازی عقب‌افتاده با آلومینیوم در اراک برگزار کردیم و به فاصله چهار روز در اهواز با فولاد روبه‌رو شدیم، این فشار درست نیست. ما به سازمان لیگ نامه هم زدیم که برنامه بازی ما را تغییر دهند که رسیدگی نشد. این شرایط باعث می‌شود که باشگاه‌ها به سمتی بروند که بیانیه بدهند و شکایت کنند. این چیزی که ما انجام می‌دهیم خیلی کم شبیه فوتبال است. فوتبال اروپا را که نگاه می‌کنیم انگار یک فیلم هیجان‌انگیز می‌بینم، ولی در لیگ خودمان اگر زمان‌های از دست رفته را بگیریم بازی 40 دقیقه می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در پاسخ به این سؤال که چقدر شناخت او از تورس هافبک اسپانیایی تیم گل‌گهر که همبازی سابق او در اوساسونا بوده است به تیمش در بازی فردا کمک خواهد کرد، گفت: خیلی به ما می‌تواند کمک کند. من شناخت کامل از او دارم و به نظرم به حق تا به اینجا یکی از بهترین بازیکنان لیگ بوده است. تورس ضربات ایستگاهی خوبی می‌زند و با شناختی که داریم امیدواریم بتوانیم با تمرکز بالا او را کنترل کنیم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در مواجهه با این موضوع که تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار دارد و چقدر بازی‌های بزرگ دوستانه می‌تواند به موفقیت این تیم کمک کند، در حالی که فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای انجام بازی‌ با تیم‌های بزرگ دنیا ندارد، تأکید کرد: مسلماً خیلی مهم است و برای کسب تجربه بازیکنان جوان، بازی با تیم‌های بزرگ اهمیت دارد. اگر می‌خواهیم با اسپانیا بازی کنیم از الان باید برنامه‌ریزی کنیم، البته این بازی‌ها شامل هزینه‌های سنگینی هم می‌شود و برای مثال اسپانیا مجانی با ما بازی نمی‌کند. البته حتماً لازم نیست با اسپانیا بازی کنیم. همان مینی‌کمپ‌هایی را قبلاً داشتیم برای بازیکنان جوان مفید است و باعث می‌شود آنها تجربه کسب کنند.

وی افزود: در این شرایط می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و یک بازی دوستانه انجام دهیم، ولی این بازی‌ها  باید متعدد باشد. یک زمانی می‌گفتند پیراهن تیم ملی باید گران باشد و به سختی به دست بیاید، من این را قبول دارم، ولی بازیکن جوان باید پنج بار، 10 بار با پیراهن تیم ملی بازی کند تا ترسش بریزد و خودش باشد. استرس باعث می‌شود کار سخت شود. بازی‌های دوستانه به فاصله کوتاه باید انجام شود تا تیم ملی به آن چیزی که می‌خواهد دست پیدا کند و بازیکنان فرصت بیشتری داشته باشند تا بازی کنند و ترکیب آخر به دست بیاید. در این بین هم اگر پولی هزینه و با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، خوب است.

1999