تکرار ماجرای اریک باگناما برای بازیکن خارجی صنعت نفت؟

تکرار ماجرای اریک باگناما برای بازیکن خارجی صنعت نفت؟

پایگاه خبری فوتبالی - با وجود ابهاماتی درباره قانونی بودن حضور بازیکن گامبیایی صنعت نفت، این بازیکن مشکلی برای به میدان رفتن برای زرد پوشان آبادانی ندارد.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر ابهاماتی درباره قانونی بودن حضور بوباکار تراوالی، بازیکن گامبیایی صنعت نفت آبادان در ترکیب زرد پوشان خوزستانی به وجود آمده است؛ ابهاماتی که شایعه تکرار ماجرای رعایت نشدن دستورالعمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی در جذب اریک باگناما، بازیکن گابنی گل‌گهر را در پی داشت.

در بخشی از این دستورالعمل درباره بازیکنان آفریقایی که درباره فوتبالیست‌های گامبیایی صدق می‌کند، آمده است که بازیکنان اهل گامبیا باید در دو سال منتهی به عقد قراردادشان حداقل در چهار مسابقه رسمی و دوستانه تیم‌ملی بزرگسالان بازی کرده باشند. براساس این قسمت از دستورالعمل حضور بوباکار تراوالی در ترکیب صنعت نفت غیرقانونی است و می‌تواند برای آبادانی‌ها دردسرساز شود. حتی گفته می‌شود که باشگاه سپاهان به خاطر استفاده غیرقانونی صنعت نفت از این بازیکن در دیدار دو تیم در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال از باشگاه آبادانی شکایت کرده است.

با این حال این تنها بخشی از دستورالعمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی است و باید بخش مربوط به بازیکنان شاغل در اروپا را هم بررسی کرد چرا که بوباکار تراوالی در دو سال منتهی به عقد قرارداد با صنعت نفت عضو هاماربی سوئد در لیگ برتر این کشور بوده است.

براساس دستورالعمل، بازیکنان شاغل در کشور سوئد باید در دو سال منتهی به عقد قراردادشان در هشت مسابقه رسمی بالاترین سطح لیگ سوئد یا جام حذفی به میدان رفته باشد؛ اتفاقی که برای تراوالی رخ داده است. تراوالی در فصل سال ۲۰۲۲ به هاماربی سوئد پیوست و تا زمان جدایی از این باشگاه ۱۴ بازی رسمی در لیگ برتر و جام حذفی سوئد برای این تیم انجام داد. بر همین اساس عقد قرارداد صنعت نفت با تراوالی به صورت قانونی انجام شده و او مشکلی برای حضور در ترکیب صنعت نفت ندارد.

۹۹۸۹