چشمی وارد باشگاه ۲۰۰ تایی‌ها شد

چشمی وارد باشگاه ۲۰۰ تایی‌ها شد

پایگاه خبری فوتبالی- روزبه چشمی با حضور در ترکیب استقلال مقابل آلومینیوم، توانست برای دویستمین بار پیراهن استقلال را بر تن کند. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به آمار این بازیکن.   

 به گزارش فوتبالی، روزبه چشمی اولین بار برای صبای قم در سال ۹۲ در یک رقابت لیگ برتری به میدان رفت. پس از دو فصل حضور در صبا با قراردادی سه ساله برای مرتبه اول به استقلال پیوست. او در دوره اولی که برای استقلال بازی می‌کرد توانست دو نایب قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی را به کارنامه خود اضافه کند. 

چشمی پس از ۶ فصل حضور در استقلال، ترجیح داد چالش جدیدی را تجربه کند و راهی لیگ قطر شد و به ام صلال قطر پیوست. او در یک فصل حضور در قطر توانست ۲۱ بازی در ترکیب ام صلال حضور داشته باشد و یک گل به ثمر برساند. 

روزبه پس از یک فصل حضور در لیگ ستارگان قطر ترجیح داد به ایران بازگردد و باز هم آبی پوش شود. بازگشتی که برای چشمی در پایان فصل، قهرمانی لیگ برتر و هم چنین قهرمانی سوپر جام را به ارمغان آورد و بهترین فصل فوتبالی چشمی در دوران حرفه ای او تا به این جای کار لقب گرفت. 

بدترین فصل چشمی اما به لیگ پانزدهم برمی‌گردد.‌ جایی که روزبه فصل را خوب شروع کرد اما در میانه‌های فصل رباط صلیبی پاره کرد و فصل برای او به پایان رسید و ۶ ماه خانه نشین شد. چشمی تا به حال ۲۰۰ بازی برای استقلال به میدان رفته که در مجموع ۸ گل و ۳ پاس گل به ثبت رسانده است. آماری که برای یک هافبک دفاعی آمار مطلوبی به نظر می‌رسد. 

ناگفته نماند که چشمی همیشه مابین خط دفاع و خط هافبک در گردش بوده است؛ چون از نظر برخی مربیان، هافبک دفاعی مطلوبی بود و از نظر برخی دیگر دفاع میانی، بهترین منطقه برای بازی چشمی است و هر مربی به فراخور خواست و میل خودش از چشمی در یکی از این دو منطقه بازی گرفت که البته چشمی هم در هر دو منطقه بازی کرد و اعتراض خاصی برای حضور در منطقه تخصصی خودش نداشت شاید خودش هم در نهایت نتوانست بهترین منطقه را انتخاب کند و ترجیح داد همیشه در خدمت تیم و کادر فنی باشد.  

هافبک دفاعی تهرانی آبی پوشان، شانس ملی پوش شدن را نیز داشت و تحت نظر سه مربی، پیراهن مقدس تیم ملی را بر تن کرد. او در دوران حرفه‌ای خودش 33 بار برای تیم ملی به میدان رفت که ماحصل این حضور یک گل و یک پاس گل است. گلی که در مقابل ولز در جام جهانی 2022 قطر به ثمر رسید تا آغازی باشد بر پرگل ترین برد تاریخ تیم ملی در جام‌های جهانی و شاید خاطره‌انگیزترین لحظه فوتبالی برای روزبه چشمی باشد. چشمی در تیم ملی هم بی جام نماند و در قهرمانی تیم ملی در تورنمت کافا، جزو ترکیب ایران بود.  

چشمی در طول این سال‌ها توانست در 304 بازی به میدان برود و 11 گل، 5 پاس گل و 65 کارت زرد از خودش به ثبت برساند. جالب این که چشمی تا به امروز فقط یک بار کارت قرمز مستقیم گرفته و یک بار هم به دلیل دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شده است! 

7899