گزارش ویژه/ سپاهانِ خارجی 11- ذوب‌آهنِ داخلی 5

گزارش ویژه/ سپاهانِ خارجی 11- ذوب‌آهنِ داخلی 5

پایگاه خبری فوتبالی- دربی شماره 46 اصفهان در تاریخ لیگ برتر، رویارویی محمد ربیعی روی نیمکت ذوب‌آهن است با ژوزه مورایس که هدایت سپاهان را برعهده دارد.

به گزارش فوتبالی، جز اینکه مورایس هرگز به ربیعی و ذوب‌آهن نباخته و تیمهای ربیعی هرگز دروازه تیمهای مورایس را باز نکرده‌اند، این برای بیست و چهارمین بار خواهد بود که سپاهان با یک سرمربی خارجی به مصاف ذوب‌آهن با سرمربی داخلی می‌رود.

در 23 مرتبه قبلی که از همان اولین تقابل لیگ برتری دو تیم استارت خورد، سپاهان 11 بار برنده شده است و ذوب‌آهن، 5 پیروزی دارد. ذوبی‌ها یک رکورد منفی دیگر هم در این دربی‌ها دارند: یک برد در 13 رویارویی قبلی با نیمکتی داخلی در برابر کادر فنی خارجی همشهری.

  11 برد سپاهان در زمان این مربیان خارجی رقم خورده است: 5 برد با کرانچار، 2 برد با استانکو، 2 برد با مورایس، یک برد با تاوارس و یک برد با بوناچیچ. مورایس این فرصت را دارد تا در آخرین دربی‌اش! با عبور از استانکو به رتبه دوم این فهرست برسد. 5 باخت سپاهان هم 2 بار با بوناچیچ، یک بار با تاوارس، یک بار با فیرات و یک بار هم با کرانچار بوده است.

  رکورددار بردن دربی اصفهان از سرمربی خارجی سپاهان روی نیمکت ذوب‌آهن بین مربیان داخلی، رسول کربکندی است با 2 پیروزی و سپس امیر قلعه‌نویی، بیژن ذوالفقارنسب و منصور ابراهیم‌زاده با یک بار برنده شدن قرار دارند. 

در دربی‌های همراه با شکست هم، بهرام عاطف 2 بار، رسول کربکندی 2 بار، فرهاد کاظمی 2 بار و مجتبی تقوی، مجتبی حسینی، امیر قلعه‌نویی، مهدی تارتار و محمد ربیعی با یک شکست قرار دارند. ربیعی اگر در این دربی شکست بخورد، جزو رکوردداران خواهد شد.

  تنها یک بار در تاریخ دربی اصفهان بوده که سپاهان با سرمربی خارجی، 3 رویارویی پیاپی را از ذوب‌آهن و سرمربی ایرانی‌اش برده و حالا باید دید این اتفاق بعد از یک دهه تکرار می‌شود یا نه؟ سپاهان با 2 برد پیاپی در اینگونه دربی‌ها وارد این بازی می‌شود و در دفعات قبلی چنین نتیجه‌ای رقم خورده: 2 بار ذوب‌آهن برنده شده، یک بار سپاهان و یک بازی هم برنده نداشته است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی