۱۰ نکته از صنعت نفت آبادان - پرسپولیس در آبادان؛ سرمربی برزیلی علیه برزیل فیک!

۱۰ نکته از صنعت نفت آبادان - پرسپولیس در آبادان؛ سرمربی برزیلی علیه برزیل فیک!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: ثبات، ثبات و ثبات. اوسمار سعی می‌کند با فرمول برنده برانکو پیش برود. نه اینکه از روی دست او کپی بردارد بلکه با قانون به تیم برنده نباید دست زد بازی به بازی به دنبال برد باشد. 

دو: اصولا مربیان برای چیدن ترکیب دو دسته هستند. یک عده به ترکیب برنده دست نمی‌زنند مگر مصدومیت یا محرومیت پیش بیاید، تمام مسایل فنی تیم حول و حوش آن ۱۱ نفر اصلی و ذخیره‌هایی که در طول بازی به میدان می‌آیند می‌چرخد و دسته دوم مربیانی که پنج شش بازیکن همیشه فیکس دارند و بقیه نفرات گردشی بازی می‌کنند تا دایره استفاده بازیکنان گردشی باشد. اوسمار به دسته اول تعلق دارد.

سه: فوتبال آبادان جدا از تک‌ستاره‌هایی که گاهی طلوع می‌کنند هیچ وقت نه از نظر ثبات کادر، مدیریتی و بازیکن به معنای واقعی تیم نبوده است. با آن همه استعداد در خوزستان و به‌خصوص آبادان ، صنعت‌نفت آبادان همیشه کاسه چه‌کنم چه‌کنم در دست داشته و انگار باید همیشه برای بقا بجنگد. 

چهار: امید عالیشاه یکی از مهمترین مهره‌های پرسپولیس است که اوسمار هم نشان داده اعتقاد ویژه‌ای به او دارد. مصدومیت عالیشاه در اوج حساسیت و تعقیب و گریز صدر جدول بدترین خبر برای پرسپولیس است. وحید امیری افت‌کرده هرگز کیفیت و کارآیی امید در این مقطع را ندارد.

پنج: امیررضا رفیعی، چهار بازی و چهار کلین‌شیت. البته که عملکرد سازمان دفاعی پرسپولیس جوری بوده که توپ خاصی سمت دروازه این تیم نمی‌آید.این رکوردهای شخصی اعتماد به‌نفس هر بازیکنی را بالا می‌برد.

شش: کمالوند در این سالها در هر تیمی که بوده فصل را با آن تیم به پایان نبرده است، او دیروز چه فکری با خودش کرده بود که تیمش را با آرایش ۳-۴-۳ به میدان فرستاد؟ باز بازی کردن مقابل پرسپولیس یعنی خودکشی.

هفت: اوسمار از ده بازی که در لیگ و حذفی روی نیمکت قرمزها بوده صاحب هشت برد و یک مساوی و یک باخت شده است. یک کارنامه فوق‌العاده در کنار نمایشهایی درخور که باعث شده درویش از او برای فصل آینده برنامه بخواهد، ریسک درویش تا اینجای کار جواب داده است.هم هزینه زیادی نکرده و هم حواشی دوران یحیی به پایان رسیده است. البته از همکاری بازیکنان پرسپولیس با اوسمار هم نباید به سادگی گذشت. دیروز سرمربی برزیل کار سختی برای از میان برداشتن برزیل فیک نداشت! 

هشت: انگیزه تیمی که می‌خواهد قهرمان شود معمولا از انگیزه تیمی که می‌خواهد بماند بیشتر است، این را کاملا می‌شد از روند بازی دیشب دید. پرسپولیس هم از نظر روحی روانی و انگیزشی و هم از نظر فنی تیم برتر میدان بود و حتی اگر گل دانیال که به نظر خطا هم بود پذیرفته نمی‌شد بازهم نفت را به راحتی می‌برد.

نه: سپاهان با از دست دادن آل‌کثیر لطف بزرگی به پرسپولیس کرد و کاملا این تیم را در خط حمله قوی کرد. عیسی مهاجمی‌است که به‌خوبی در نقاط کور قرار می‌گیرد و استاد گلهای حساس است.

ده: با سه امتیاز دیشب که با سه‌گل هم همراه بود پرسپولیس با یک بازی بیشتر و دو امتیاز برتری موقتا بالاتر از استقلال قرار گرفت و تفاضل گل خود را هم بهبود بخشید تا به انتظار بازی حساس امروز استقلال شمس‌آذر بنشیند. نتیجه‌ای که فشار روحی را برای استقلال زیاد می‌کند و کار این تیم را دشوار. شرایط صدر جدول طوری است که کوچکترین گافی از سوی هر کدام از تیمها معادله قهرمانی را عوض می‌کند و هیچ تیمی حق اشتباه ندارد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی