شادی زایدالوصف نکونام و فریادهایی از ته دل/ این برد حسابی به او چسبید! (عکس)

شادی زایدالوصف نکونام و فریادهایی از ته دل/ این برد حسابی به او چسبید! (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- هر نتیجه‌ای به جز برد استقلال مقابل شمس‌آذر، صدر جدول را به پرسپولیس واگذار می‌کرد.

به گزارش فوتبالی، استقلالی‌ها تا حوالی دقیقه 80، با نتیجه سنگین سه بر صفر از حریف قزوینی خود جلو بودند و به فکرشان هم خطور نمی‌کرد که این بازی به ظاهر ساده، در 10 دقیقه پایانی گره بخورد و به همچین کلاف پیچیده‌ای تبدیل شود.

‌ ولی گویا تیم دقیقی قصد نداشت مثل یک حریف آسان و دست و پا بسته مقابل استقلال جلوه کند. شاید به خاطر تعویض‌های هوشمندانه سرمربی بود یا عوامل دیگر، ولی موتور شمس‌آذر با تاخیر فراوان روشن شد و دقایق پایانی بازی، به یک کابوس هولناک برای نکونام و شاگردانش تبدیل شد.

‌ چرا این پیروزی اینقدر برای استقلال مهم بود؟ جوابش مشخص است، رقابت تنگاتنگ با رقیب دیرینه! استقلال و پرسپولیس امسال بدجوری با هم سرشاخ شده‌اند و همین موضوع باعث شده هفته‌های پایانی لیگ فوق‌العاده جذاب شود.

 استقلال مدتی است که فقط یک امتیاز بیشتر از رقیب قرمزپوش خود دارد و نکونام بهتر از هر کس دیگری می‌داند که یک لحظه غفلت، یک لحظه تعلل، یک لحظه بی‌دقتی، برابر است با یک عمر حسرت و پشیمانی! حالا که به خط پایانی لیگ نزدیک شده‌است و استقلال تقریبا در تمام طول فصل صدرنشین بوده، آبی‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند زحمات یک سال اخیرشان بر باد برود و درست سر بزنگاه، دو دوستی جام را تقدیم پرسپولیسی‌ها کنند.

‌ همین باعث شده که تک تک بازی‌های باقی مانده، برای نکونام و شاگردانش حکم فینال را داشته باشد. سرمربی استقلال که امروز محروم بود و کار را از روی سکوها دنبال می‌کرد، در دقایق پایانی بازی معلوم بود چه می‌کشد و چقدر از خدا می‌خواهد که کامبک تیم دقیقی کامل نشود. وقتی وحید کاظمی به نشانه پایان بازی در سوت خود خود دمید، شادی زایدالوصف نکونام در نوع خود بسیار جالب و تماشایی بود و او با نعره‌ای از ته دل، نشان داد که چقدر نگران نتیجه این بازی بوده و این سه امتیاز تا چه حد برای او و تیمش ارزشمند بوده است.

‌ پرسپولیس که به دلیل داشتن یک بازی بیشتر موقتا در صدر قرار گرفته بود، در پایان بازی امروز دوباره در رده دوم قرار گرفت و بالای جدول بار دیگر به رنگ آبی درآمد. اوسمار و شاگردانش بی‌صبرانه منتظر لغزش استقلال هستند تا بتوانند در این کورس حساس جلو بزنند، ولی فعلا که نکونام ثابت کرده قصد کوتاه آمدن ندارد و مصرانه می‌خواهد در اولین فصل مربیگری‌اش در استقلال، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

7474